av Nidara » 08 apr 2010, 15:15
Hej Myran2010,
När jag gjorde KUB-testet i v12 så hände oss ungefär samma sak. Fostret var vid det tillfället 5 cm och de hittade ett stort svart hål på ca 1 cm. Barnmorskan sa att det här är inte bra och kallade på läkare som kom och konstaterade det vätskefyllda området. En cysta eller fel på urinblåsan (precis den förklaring ni fått) var några av teorierna men det var osäkert vad. Vi fick beskedet att vi måste avvakta och vänta. Vi väntade i två veckor och jag googlade om liknande fall och grät om vartannat. Vare sig det ena eller andra kunde vara bra tänkte jag nattsvart. Efter att ha förlikat mig med att bebisen skulle dö så hade det gått två veckor och det var dags för nytt ultraljud.
Det fanns inget stort svart hål längre! Bebisen levde och allt såg helt normalt ut. Det kan inte förklaras säger läkaren, man vet inte så mycket om små foster. Det finns så lite forskning och att det kan uppstå vätskeansamlingar som sedan absorberas är ett känt fenomen har min barnmorska sagt till mig efteråt.
Vi var tillbaka på ultraljud i tisdags och den lilla krabaten såg fin fin ut.
Jag kan inte helt säkert säga att din bebis har samma sak som vår men jag hoppas att detta ändå kan ge dig hopp.
Kramar Nidara (gravid i v18)[/size]