Förvirrad ....

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Förvirrad ....

Inläggav rebecca-81 » 30 okt 2010, 10:55

Hej alla. För någon dag sen läste jag ett meddelande i sambons telefon för jag känt på mig att det vart "något" men chocken jag fick där någon tjej skrivit att han betalat för lite för subutex som är en narkotika klassad medicin vart stor. Jag vet att han precis när vi träffats haft problem men trodde att det var långt borta och har även konfronterat han vid några tillfällen då jag tyckt att han vart lite konstig men då har han bara svarat att han vart trött eller på dåligt humör. Efter att jag läst hur som helt kom det fram att han missbrukat det här ett år bakom min rygg! Känner mig nu bara sjukt besviken och äcklad. Är gravid i vecka 33 nu och vet inte hur jag ska lösa det mitt förtroende för han är helt borta och blir svårt att leva i ett förhållande utan det samtidigt som jag känner att det är jobbigare då man är gravid... Nån som har nått tips på hur man kan göra? Han har lovat att sluta nu och söka hjälp hos läkare men han kan inte lägga in sig på behandling då han själv läser till behandlingspedagog!!!
rebecca-81
Nykomling

BF: 251211
Bor: Södertälje
Status: Gravid och Lycklig

Re: Förvirrad ....

Inläggav L8i » 30 okt 2010, 11:21

rebecca-81:
usch vad jobbigt för dig! jag lider verkligen med dig.
har varit med om något likanande för några år sedan, jag visste ju att han fortfarande var halvkriminell, men att han injecerade amfetamin kom som en ganska stor chock! jag fick reda på detta när han satt av ett två månaders fängelsestraff och jag var i v 9.. eftersom det var så tidigt valde jag att göra abort den gången och lämna honom..

nu är ju det absolut inte aktuellt i ditt fall, men separera kan du väl? jag förstår att det är SKIT jobbigt att gå igenom en graviditet ensam, men nog måste det vara bättre än att behöva se honom dygnet runt och bli påmind? Hur är det? Älskar du verkligen honom? Tror du att han kan tala sanning när han säger att han ska sluta? För i så fall kan det ju vara värt ett försök, ge honom ultimatumet att du inte tänker flytta ihop med honom eller träffa honom igen förrän han är ren??
Och håll verkligen det då.. Många får ju nya "krafter" när de får barn..
Jag hoppas verkligen att det löser sig på bästa tänkbara sätt för dig och bebis! Massvis med kramar
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Inläggav rebecca-81 » 30 okt 2010, 22:17

Jo funderat hela dagen och vill som sagt tro honom att han vill och ska sluta nu innan bebis men vet inte om han klarar det och har bestämt att jag inte kan leva med honom då... Tack :)
rebecca-81
Nykomling

BF: 251211
Bor: Södertälje
Status: Gravid och Lycklig

Inläggav L8i » 30 okt 2010, 22:34

Låter bra!! Lycka till :)
BildBild

Bild
L8i
Alltid online