Förvirrad..

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Förvirrad..

Inläggav inlovewithlife » 09 feb 2012, 18:57

Hej!

Min mens är 5 dgr sen och jag har ingen mensvärk alls. Jag har varit utan p-piller i 9 mån och har haft sex regelbundet (även vid ÄL) med min pojkvän men inte aktivt försökt med bebis. Vi tar det som det kommer och anser att vi är redo men inte måste lyckas ännu. Vi är ju bara 19 och 24.

Har tagit 2 grav-test första dagen efter bim och andra 4 dgr efter bim men båda visade negativt. Har ring gyn och de rekommenderar en väntetid på 14 dgr. Hur länge tog det innan ni fick plus efter bim?

Jag är lite illamående emellanåt men inte spyfärdig. Ca. 1 vecka efter ÄL hade jag yrsel och huvudvärk. Min pojkvän tycker mina bröst ser annorlunda ut och jag har känt lite stickningar. Men annars ingenting.. Det är så jobbigt psykiskt att inte veta om man är gravid nu när jag snart ska söka universitet osv. (Kommer ändå söka program på distans om jag är gravid)

Sen undrar jag vad ni tror? Hur kände ni när ni var gravida precis i början och som sagt hur lång tid tog det att få plus?

Tacksam för svar! :)
Bild
Bild
inlovewithlife
Stammis

BIM: 120204

Re: Förvirrad..

Inläggav naellie » 09 feb 2012, 20:25

Åh, du har hamnat i ett sånt där typiskt mellanläge!

Jaa, antingen var ägglossningen sen och därmed plusset. Eller så är mensen lite sen den här månaden bara. Svårt att veta :)

Jag har alltid fått tidiga plus ett par dagar innan bim. Det jag känt mest är stick i magen, att jag blivit väldigt känslig och haft lätt för att gråta, och så en hiskelig mensvärk runt bim fast utan mens :)

Hoppas att det snart visar sig hur landet ligger!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav inlovewithlife » 09 feb 2012, 22:15

naellie skrev:Åh, du har hamnat i ett sånt där typiskt mellanläge!

Jaa, antingen var ägglossningen sen och därmed plusset. Eller så är mensen lite sen den här månaden bara. Svårt att veta :)

Jag har alltid fått tidiga plus ett par dagar innan bim. Det jag känt mest är stick i magen, att jag blivit väldigt känslig och haft lätt för att gråta, och så en hiskelig mensvärk runt bim fast utan mens :)

Hoppas att det snart visar sig hur landet ligger!

Jo, det verkar ju så. Det kan vara så eller så är jag en låghormonare som de trodde på gyn. Okej, jo det där är ju så olika. Jag har haft en del symptom. Svimningskänsla och yrsel ca 1 v efter ÄL, sen spänningshuvudvärk. Sambon tycker mina bröst förändrats och jag känner inte stickningar i magen men däremot i brösten. Jag bryter ihop minst en gång om dagen och gråter ofta (när jag är hemma). Vet inte om det kan vara att jag är stressad eller oroad dock. Det finns ju så mycket som kan förändra kroppen. Har mått lite illa men inte spytt. :) Kanske ett tecken på att jag är låghormonare att jag inte mår så illa? Om jag nu skulle vara gravid dvs... :) Fast det klart, det passar ju inte så bra med humörsvängningarna ;)
Bild
Bild
inlovewithlife
Stammis

Inläggav inlovewithlife » 10 feb 2012, 22:08

Jag håller dem själv också. :) Aa, jo det verkar vara så olika. Vi får se helt enkelt. :)
Bild
Bild
inlovewithlife
Stammis

Återgå till Vill bli med barn