Förvirrad :l

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Förvirrad :l

Inläggav pumpkin86 » 20 okt 2011, 09:15

Nu hoppas jag att ni som känner igen er i min situation kan ge mig lite svars allternativ att gå efter, just nu känner jag mig bara förvirrad :roll:

Jag och min sambo har försökt sen i mars 2011 att bli gravida, än så länge utan resultat. Vi båda är ganska lugna över detta för vi vill inte stressa upp oss då vi båda tror att det kan påverkar resultatet. Men inombords tror jag vi båda är ganska oroliga men vi vill inte smitta av oss på varandra.

Det som blev förvirrande började då jag plötsligt blev illamånde i stort sätt varje dag, jag orkar :roll: :roll: :roll: :roll: inte alls lika mycket på gymmet som tidigare, får kväljningar av minsta lilla. Har konstant ont i magen, lite som en blandning av mensvärk och träningsvärk(fast jag inte tränat magen).

Så när veckan då mensen skulle komma som den alltid brukar så kom den aldrig, efter 7 dagars försening gjorde jag ett graviditets test, till vår stora besvikelse visade det negativt.

Trotts detta fortsätter dagarna utan någon mens i sikte, jag fortsätter att må illa och ha ont i magen. Har läst att vissa kan vara gravid fast testet visar negativt man måste bara låta de gå en stund in i graviditeten för att de ska visa någonting annat än negativt, men har också läst att mensen kan lika gärna komma som vanligt nästa månad(?)

Tacksam för svar :)
pumpkin86
Nykomling

Re: Förvirrad :l

Inläggav FruStenis » 23 okt 2011, 20:17

Du har förstås testat med olika test? Alla visar negativt? Tråkigt svar men vänta några dagar och testa igen med digitalt gravtest...
FruStenis
Stammis

Inläggav grynet_å_jag » 23 okt 2011, 21:49

Vilken jobbig och tråkig situation du är i pumpkin. Symtomen låter ju som graviditetstecken, men tyvärr tror jag att du borde fått ett plus på testen om du är gravid. Det kan ju finnas en uppsjö andra orsaker till varför mensen är sen och som du själv skriver så är du nog lite omedvetet stressad. Jag hoppas att kroppen slutar bråka med dig snart!
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav kristallklarvinter » 24 okt 2011, 08:18

Jag vill inte ge falska förhoppningar men jag vet att folk säger "du borde veta nu om du är gravid eller inte". Men alla har olika kroppar, ägglossningen sker inte alltid 14 dagar före eller efter mens OCH ägget fäster efter olika lång tid. Alla gravidtest passar väll inte heller till allas hormonnivåer om jag inte minns fel.

Det svaret fick jag också fast jag var gravid. Svaret kom från en Barnmorska på BIM. Jag hade fått tre spökstreck på två dagar och ville få ett svar. Hon gjorde ett test som visade negativt. Så tydligen var mina teststickor bättre än de dem har vid MVC.

Jag har en jättelång menscykel så när jag sa det till henne tyckte hon att jag borde veta nu om jag är gravid eller inte. Men jag tycker inte hon borde sagt så innan jag fått min mens. 11 dagar senare tröttnade jag på att vänta och köpte CB digitalt. Där kom plusset. Även första grav så plussade jag på BIM+11. Dock var det mer tydligt att jag var gravid första gången för mina bröst höll på att sprängas.
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Återgå till Bli gravid