Förvirrar tjej bland Ivf djungeln

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

Förvirrar tjej bland Ivf djungeln

Inläggav Fiia » 02 jul 2013, 23:32

Hej! Jag är helt ny på detta med Ivf och allt däromkring!
Ska imorgon spola äggledarna och tänkte passa på att fråga läkaren lite saker, fast vet knappt vad!

Jag har pco å mannen endast 30 milj trött/slöa simmare. Vi har ätit pergotime 4 månader å nu spolning imorgon sen har hon då nämt Ivf.

Någon som har lite att berätta får gärna göra de, även frågor till doktorn!
Fiia
Alltid online

Re: Förvirrar tjej bland Ivf djungeln

Inläggav Jolin11 » 03 jul 2013, 20:53

Hej Fiia.
Det låter precis som min och sambons situation. Vi har kört pergotime 3 gånger utan resultat. De två första gångerna fick jag inte ens ägglossning. Vi var på en IVF klinik i förra veckan på ett första möte och ska sätta i gång med behandlingen den 5 aug. Det var mycket att ta in om hur det ska gå till och vilka mediciner man ska ta och när. Men vi kände oss väldigt trygga och väl mottagna av läkaren och barnmorskan på kliniken och vi ser fram emot att börja behandlingen. Hoppas att det blir så för er också. Jolin11
Jolin11
Nykomling

Inläggav Fiia » 03 jul 2013, 22:44

Hej jolin11- jag har ätit 4 kurer fått ägg på alla men ägglossade med spruta sista två, borde tagit sig om spermierna va pigga men tyvärr inte.. Får man fråga vart ni ska gå, vem bekostar osv?
Min gyn frågade om vi bott ihop i två år, men va så chockad på de mötet så glömde fråga om man måste bott ihop 2 år för att få hjälp via Ivf?

Är de erat första barn ni försöker med?

Va och gjorde äggledarspolning idag, men allt såg bra ut, skönt de!
Sen min sambo vet jag inte hur jag ska göra, detta är tyvärr inte liks viktigt för honom som för mig å förstår inte varför jag är ledsen:(
Bild

Bekräftat MA 16/10-13 i vecka v12 (Foster dött 8+4)
Fiia
Alltid online

Inläggav Jolin11 » 04 jul 2013, 10:39

Vi går på St Göran i Stockholm, vilket jag är glad för eftersom om man använder sig av vårdgarantin så kan man hamna vart som helst. Vi har inga barn så det här blir vårt första om allt går vägen.
Eftersom jag har pco så är det tre första IVF försöken gratis men bara om kvinnan är under 38 år, så det var på håret för oss eftersom jag fyllde 37 i mars.
När min gyn ställde oss i kö för IVF så fick vi ett brev hem med frågor och där stod det att man skulle vara i ett stabilt förhållande men vi har inte fått några frågor om det vid något möte varken med gyn el IVF kliniken.
Det var ju skönt att allt såg bra ut men förstår att det blir tungt och ändå ännu tyngre när ens partner inte förstår. Det var lite så för oss också men när vi skulle på mötet på IVF kliniken så var det som om han var med på tåget. Jag frågade honom varför och han sa att han kände sig mer delaktig i processen nu än tidigare.
Hoppas det blir bättre för er så det inte blir så tungt för dig. Kram
Jolin11
Nykomling

Inläggav Korslund » 04 jul 2013, 20:29

Hej! Vet vad ni går igenom även om det är olika för alla. I vårt fall hade min man bara 4 miljoner små trötta simmare och vi har genomgått fyra försök och blev gravida på fjärde försöket. Vi trodde aldrig att det skulle fungera men nu är vi i vecka 24 och allt ser bra ut ;)
Korslund
Nykomling

Inläggav Fiia » 04 jul 2013, 23:14

Jolin11- Okej! Jag går privat just nu, tror hon samarbetar med calenderska i Gbg och en klinik till där!
Jag HDR med pco men är bara 27 till hösten så vet inte vad som gäller, båda har ju barn sen innan med, men sambons är ju 15 så har väl hänt en del med hans simmare genom åren!!
Slutet på sep ska nya provet lämnas sen får vi väl veta. Vet ju inte om de kostar eller om man får första försöken gratis.
Är mest orolig över boende tiden:/ om dom är noga med de!! Men sambon blir ju inte yngre, han är ju 40 nästa år.

Korslund- åh så kul grattis :) Gjorde ni vanlig Ivf? Fanns väl olika?
Bild

Fiia
Alltid online

Inläggav Jolin11 » 05 jul 2013, 19:43

Fiia - hur länge har ni bott ihop. Jag vet inte om de är strängare när det är privat. Vi har bott ihop i 2 år den 20 juli.

Korslund - vad kul. Hoppas det går bra för oss också och att du får en fortsatt bra graviditet så att ni kan njuta ordentligt. :D
Jolin11
Nykomling

Inläggav Fiia » 05 jul 2013, 22:33

Vi har bott ihop 1 år i oct, så är ju länge kvar till 2 år:/ men vi kunde inte flytta ihop tidigare än vi gjorde, har ju en dotter sen innan å man vill inte göra saker förhastat när det är barn inblandade, vi han va ju mest hos mig innan vi bestämde oss att de funkar och är dax!

Men de märker jag till hösten!
När skulle ni göra första försök?
Bild

Fiia
Alltid online

Inläggav Jolin11 » 07 jul 2013, 18:48

Fiia - vi börjar behandlingen den 5 aug så det är ganska snart.
Det är ju lite svårt när man har barn att tänka på då blir det väl till att fundera både två och tre gånger innan man tar beslut. Hoppas det går bra ändå fast ni inte bott ihop så länge. :D
Jolin11
Nykomling

Inläggav Fiia » 12 aug 2013, 22:32

Jolin11 hur går de för er med behandlingen, den har startat eller?
Bild

Fiia
Alltid online

Nästa

Återgå till IVF forum
Annons: