Fråga om att pumpa ut mjölk

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Fråga om att pumpa ut mjölk

Inläggav cravings » 03 aug 2009, 23:56

:shock: jasså, det är då det jag har fått höra för att sterilisera flaskorna så inga bakterier kommer in. fick göra detsamma när jag hade piercat tungan!

men ska genast kolla upp det!
cravings
Alltid online

Inläggav cravings » 04 aug 2009, 00:03

"Barn och salt

Eftersom njurarna hos barn under ett år inte är riktigt färdigutvecklade klarar de bara att ta hand om mycket små mängder salt. Det salt som finns i bröstmjölken eller modersmjölksersättningen är tillräcklig.

När barnet börjar med puréer, ofta vid sex månaders ålder, ska man inte salta maten. Även om man själv uppfattar maten som smaklös är den inte smaklös för barnet, som ju inte har vants vid salt. Var också försiktig med färdigmat, som inte är gjord speciellt för barn, till barn under ett år. Exempelvis frukostflingor innehåller ofta mycket salt.

När barnet blir äldre är det bra att fortsätta att hålla nere mängden salt i maten, och att inte lära barnet att salta extra. Om man inte vänjer sig vid mycket salt i maten som barn är det lättare att äta mindre salt som vuxen."

okej ABSOLUT inge salt, nu ska jag hälla ut min mjölk i frysen och koka om flaskorna på nytt utan salt, hade pyttelite salt i men jag hoppas inte hon har tagit skada av det, kommer fan aldrig förlåta mig själv då. Vettitusan vart jag hört det men jag antar att jag förmodade att man skulle ha salt i vattnet eftersom man skulle sterilisera.. gaah! Måste fan prata med BVC nu ju! Be dem kolla upp njurarna!
cravings
Alltid online

Inläggav Ewi » 06 aug 2009, 15:49

Om du väntar ett litet tag, så kommer ditt barn förr eller senare att "försova sig" och du vaknar med tuttar som känns som hej kom och hjälp! :) Då kan du passa på och pumpa ur lite ur varje för att lätta på trycket, för barnet lär vakna inom kort i alla fall och tar då resten.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Ewi
Alltid online

Föregående

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: