Fram eller bak..?

Resa utomlands eller inom Sverige? Dela med dig av dina erfarenheter.

Re: Fram eller bak..?

Inläggav Ejin » 13 mar 2009, 19:27

JAG,,, jo ingentligen ska man ju de.. MEN... när hon sitter och vrålar så e de ju svårt att koncentrera sej endå... o inte kan man stanna heller för när man då ska åka igen då blir hon ännu mer arg att hon måste sitta själv.. så de e lite av ett dilemma...
BildBild

Ma sep-07 V 11
mf Jan-08 V 4
Ejin
Alltid online

Inläggav miiaar » 13 mar 2009, 19:36

Vi kommer att placera den i bak, i mitten om det går. Känns säkrast. Hoppas på att man själv kanske kan få plats i bak bredvid på höger eller vänster sida om stolen. Känns tryggare att sitta bredvid bebisen tycker jag, och eftersom att det är sambon som kör så har jag hand om bebisen i bilen. Sen när det ska åka själva, sambon och bebisen, ja då får han väll stanna om hon/han skulle gråta ect..
Bild

Bild

Bild
miiaar
Alltid online

BF: 110211

Inläggav Ki27 » 13 mar 2009, 22:18

Ja en spegel är bra!

En annan grej som jag tycker är bra med mitten bak är;
- att om man har haft med sig bebis in i affären typ utan babyskyddet, och sen ska till bilen igen och det störtregnar, DÅ är det bra att ha stolen i mitten så man själv kan sitta skyddat i bilen o greja!!!!! :D
Fick en go liten son, september 2008
Ki27
Alltid online

Inläggav 30-åringen » 13 mar 2009, 23:02

Sasoki76

Tycker ditt resonemang är guld!! Har själv alltid haft mina bak, däremot inte alltid i mitten... Men bak hävdar jag är bättre än fram... Om bebbe skriker i bilen ska man absolut inte ha den fram, rena rama trafik faran... Bättre att stanna bilen och greja, än ha bebbe bredvid och greja..

(säger hon som var expert förr på att göra allt annat än titta framåt :) )

Men efter 10år med lappen utan och krockat/andra olyckor så har man sett en del rent puckade saker...
BildBildBildBildBildBild

BildBild

BildBild

BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online

BF: 090114

Inläggav Catwomen » 14 mar 2009, 09:28

Har också tänkt att ha den bak, mycket för att jag hört att Airbag kan lösas ut även om den är urkopplad. Man kan alltid hoppas att bebisen har lika lätt för att sova som jag och katterna, då kommer den stormtrivas i baksätet på våra roadtrips. Tror dock inte att stolen passar i mitten, men får välja en sida istället. Har sett några häromkring som har spegel, så det funderar jag på att skaffa en så kan man ha lite koll på vad som händer ändå.
Bild

Bild

Bild
Catwomen
Alltid online

Inläggav Ki27 » 14 mar 2009, 09:54

30-åringen skrev:Sasoki76

Tycker ditt resonemang är guld!!

Tack :oops: nu har vi ju sån tur att det funkar att ha honom bak.. än så länge iaf... ;) Vet att min systers dotter inte ville sitta bak... så de köpte en annan bil utan airbag... nu vet jag ju inte riktigt hur länge de försökte.. men men
:roll:

Första gången jag körde själv med Leon, så skrek han oavbrutet i en kvart, jag var på motorväg så det var inte läge o stanna o trösta, men såsmånimgom somnade han iaf. Och sen dess går det jättebra.
Ända saken som stör honom är om man står still för länge... så man får planera, haha.. men bilköer o när man tankar osv är ju lite riskfyllt då, hihi!
MAn får verkligen vara effektiv som mamma!!! :D
Ki27
Alltid online

Inläggav 30-åringen » 14 mar 2009, 11:29

Ja att stå still är ingen hit!!
Jag brukar "stanna" en bit innan och "hacka" mig fram för att Valle inte ska skrika...
Vi har en automat och man kan släppa bromsen och låta bilen rulla lit, bromsa lite osv.
Allt för att slippa detta gnäll.

Eller som Valles pappa gjorde med sina äldre barn när de var små...
Hörselkåpor!!! De stänger ute de mest irriterande ljuden :D
BildBildBildBildBildBild

BildBild

BildBild

BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online

BF: 090114

Inläggav Ki27 » 14 mar 2009, 12:09

Haha, hörselkåpor! Ja, man blir då uppfinningsrik som förälder :lol:
Ki27
Alltid online

Inläggav MiaNilsson » 30 nov 2009, 12:32

Har också hört att bakåtvänd är bäst.
MiaNilsson
Nykomling

Inläggav Stina » 25 apr 2010, 23:55

Vi har haft barnstolarna fram och baksida och bakmitten. Fram skulle jag vilja säga är absolut bäst att ha en liten bebis, för att man kan ha ögonkontakt, se varför bebisen skriker. Annars blir det det där med att man sträcker bak en arm samtidigt som man kör bilen för att känna efter hur det står till.

Mitten bak är ju säkrast säger de, och det är ju för att om man blir påkörd från sidan och platsen bäst där.

Jag tror man får pröva sig fram vad som känns bäst.
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Föregående

Återgå till Resa med barn