Fröken arg när en olycka händer

Diskutera vardagen på förskolan, om förskollärare och andra föräldrar.

Fröken arg när en olycka händer

Inläggav Ninni82 » 11 maj 2012, 21:28

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Men i går när jag hämtade min son på dagis så låg det en påse med kläder på hans hylla. Jaha tänkte inte mer på än att nu har det hänt nån olycka. Min son har nu bara för ett halvår sen slutat med blöjjor så ännu händer olyckor för han. Men det hela är att det fins en fröken på avdelningen som jag länge känt att hon blir arg på småsaker på barnen. Vi har redan hunnit bli arg på henne för att hon blev arg på våran son hadde kissat på sig. Men i går hadde det kommit bajs med och nu hadde hon skält ut han och han fick minsan tårka upp kisset skälv från golvet. Bajskläderna ville hon inte ta i hadde hon sakt. Detta berättade fröken åt mig så klart inför alla andra barnen när jag hämtade honnom i går. Jag kämndes en aning men när jag körde hemm så komm alla tankar :x så på måndag blir det att prata med fröken att detta funkar inte. Jag vill inte att hon skäller ut han . Olyckor händer ju så lätt. Hur hadde ni gort?
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Ninni82
Alltid online

Re: Fröken arg när en olycka händer

Inläggav Linen » 11 maj 2012, 21:46

Usch! Blir jättearg när jag läser detta! Så otroligt oproffsigt och dåligt, känns jättetråkigt att det finns förskolepersonal som kan bete sej så mot barn och deras föräldrar. Att skambelägga ett barn som bajsar eller kissar ner sej är ju fruktansvärt. Att prata om det så inför andra barn är riktigt illa! Detta är inget vare sej ni som föräldrar eller er son ska behöva utsättas för. Så känslokallt, har hon ingen koll alls på hur barn blir torra? Och att låta honom torka upp själv, fy farao! ni måste prata med henne. Och om det känns svårt, kanske kan finnas någon annan på avdelningen som också kan vara med, någon i personalen ni har förtroende för? Till nöds blanda in chefen, även om det kan kännas jobbigt..

Blir bara så förbannad, jobbar själv på förskola och skulle bli skitarg om nån kollega betedde sej så. Oproffsigt och dåligt!

Lycka till!
Bild
Bild
Bild
Linen
Alltid online

Inläggav smulan_88 » 13 maj 2012, 21:33

Men herre Gud!!! Har själv jobbat inom förskola, och man får inte bete sig som hon gjorde!!

Som förälder skulle jag bli asförbannad! Olyckor händer och som om din pojk inte var nog förnedrad av att det råkade hända, hon skäller ut honom och till råga på allt tvingar han att torka upp det. Om jag var du så skulle jag be att få ta upp/prata med hennes chef och göra en anmälan! Jobbar man med barn så får man vara tålmodig och när tålamodet tar slut måste man lägga band på sig annars ska man nog göra ett nytt kariärsval!!
Man vill ju sina barns bästa och betedde sig någon så mot mitt barn skulle jag gå "all way" för att eventuellt försöka få bort en sådan person kanske till och med eventuellt överväga att byta förskola.

För vad gör "fröken" när ingen ser, det finns många typer av förnedring och ibland kommer inte allt upp till ytan.

När mina småsyskon gick på dagis/förskola så berättar en dag min lillasyster för min mamma att ; fröken stängde in Elias (min bror) i ett rum och glömde bort honom. Hon var då ca 5 år och han 2,5.

Mamma fattade inte riktigt vad hon menade så hon frågade vaddå, stängde in och glömde bort.? Han ville inte sitta still och äta upp maten så hon stängde in honom ensam i ett annat rum.?!? En 2,5 åring!?! Vad som helst kunde ha hänt, mamma tog upp detta och "fröken" hade tydligen gjort så vid fler än ett tillfälle. Slutade med förskolebyte, men vad ska man som förälder tro.?
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav Flickan » 14 maj 2012, 07:20

Herregud...
Jag hade blivit skogstokig,Jag hade aldrig viljat ha mina barn tillsammans med en sån person.
Dagispersonal är ju jätteviktiga peroner i barnen liv då som tillbringar ganska mycket tid där.

Jag skulle kontakta rektorn och tala om för henne hur denna frökern beter sig mot barnen.... Även om ett barn vart blöjfri läääänge så kan olyckorna komma endå!
Jisses så får man inte bara bete sig!
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Återgå till Förskolan