av smulan_88 » 13 maj 2012, 21:33
Men herre Gud!!! Har själv jobbat inom förskola, och man får inte bete sig som hon gjorde!!
Som förälder skulle jag bli asförbannad! Olyckor händer och som om din pojk inte var nog förnedrad av att det råkade hända, hon skäller ut honom och till råga på allt tvingar han att torka upp det. Om jag var du så skulle jag be att få ta upp/prata med hennes chef och göra en anmälan! Jobbar man med barn så får man vara tålmodig och när tålamodet tar slut måste man lägga band på sig annars ska man nog göra ett nytt kariärsval!!
Man vill ju sina barns bästa och betedde sig någon så mot mitt barn skulle jag gå "all way" för att eventuellt försöka få bort en sådan person kanske till och med eventuellt överväga att byta förskola.
För vad gör "fröken" när ingen ser, det finns många typer av förnedring och ibland kommer inte allt upp till ytan.
När mina småsyskon gick på dagis/förskola så berättar en dag min lillasyster för min mamma att ; fröken stängde in Elias (min bror) i ett rum och glömde bort honom. Hon var då ca 5 år och han 2,5.
Mamma fattade inte riktigt vad hon menade så hon frågade vaddå, stängde in och glömde bort.? Han ville inte sitta still och äta upp maten så hon stängde in honom ensam i ett annat rum.?!? En 2,5 åring!?! Vad som helst kunde ha hänt, mamma tog upp detta och "fröken" hade tydligen gjort så vid fler än ett tillfälle. Slutade med förskolebyte, men vad ska man som förälder tro.?