Annons:

Funderingar!?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Funderingar!?

Inläggav SandraPulin » 20 maj 2013, 20:33

Hejsan! Hoppas någon där ute kan ge mig lite svar på min funderingar, Nu är de så att jag har slutat med mina p-piller för en dryg månad sen. Jag har då räknat ut när min ägglossning borde vara och under detta så hade jag och min sambo avbrytet samlag, och efter ca 8-9 dagar fick jag en blödning som varade i 3 dagar och första blödningsdagen kände jag ett starkt stick/hugg i från "Tjejmagen". Hade då ingen mensvärk som jag alltid annars har. Kännt mig lite illamående till och från och även åksjuk nåt jag aldrig annars blir har även starkt sug av citron/lime nåt jsg absolut inte gillar... Har även känt mig varm ena stunden och andra stunden frusen.. Enligt min beräkning så skulle jag fått min mens i går 19/5 men ingen skymt av den ännu fick i stället en molande värk i tjejmagen och den har hållit i sig till och från nu sen i går. Min mens har alltid varit regelbunden med eller utan p-piller kan skilja 1-2 dagar och har heller varit med om en blödning mitt i så där. Kan jag blivit gravid eller är det min kropp som spökar??

Vi planerar inte barn just ju, är osäker på om jag hade ägglossning då vi hade sex för använde inte nå stickor. Är tacksam för alla svar jag får :) Finns det någon som har vart med om nå liknande när ni sluta me ppiller ? Kan man bli gravid försts månaden?
SandraPulin
Nykomling

Gravid ?!

Inläggav SandraPulin » 20 maj 2013, 20:44

SandraPulin skrev:Hejsan! Hoppas någon där ute kan ge mig lite svar på min funderingar, Nu är de så att jag har slutat med mina p-piller för en dryg månad sen. Jag har då räknat ut när min ägglossning borde vara och under detta så hade jag och min sambo avbrytet samlag, och efter ca 8-9 dagar fick jag en blödning som varade i 3 dagar och första blödningsdagen kände jag ett starkt stick/hugg i från "Tjejmagen". Hade då ingen mensvärk som jag alltid annars har. Kännt mig lite illamående till och från och även åksjuk nåt jag aldrig annars blir har även starkt sug av citron/lime nåt jsg absolut inte gillar... Har även känt mig varm ena stunden och andra stunden frusen.. Enligt min beräkning så skulle jag fått min mens i går 19/5 men ingen skymt av den ännu fick i stället en molande värk i tjejmagen och den har hållit i sig till och från nu sen i går. Min mens har alltid varit regelbunden med eller utan p-piller kan skilja 1-2 dagar och har heller varit med om en blödning mitt i så där. Kan jag blivit gravid eller är det min kropp som spökar??

Vi planerar inte barn just ju, är osäker på om jag hade ägglossning då vi hade sex för använde inte nå stickor. Är tacksam för alla svar jag får :) Finns det någon som har vart med om nå liknande när ni sluta me ppiller ? Kan man bli gravid försts månaden?
SandraPulin
Nykomling

Re: Funderingar!?

Inläggav Mmeli » 20 maj 2013, 20:59

Man kan bli gravid direkt :) så chansen finns... Är dock helt möjligt att säga. Endast test kan säga hur det ligger till...
Bild
Mmeli
Alltid online

Status: Sambo

Re: Funderingar!?

Inläggav SandraPulin » 20 maj 2013, 22:08

Mmeli skrev:Man kan bli gravid direkt :) så chansen finns... Är dock helt möjligt att säga. Endast test kan säga hur det ligger till...

Tack så mycket för ditt svar :) Blit att testa i morgon. Tråkigt bara att så många som läser men ingen ger nå kommemtarer :/
SandraPulin
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: