Gammaldags flicknamn

Här kan ni samla alla funderingar om namn, vad ska barnet heta. Svenska namn och utländska namn

Re: Gammaldags flicknamn

Inläggav soophie » 09 jun 2011, 22:14

grattis vad fint!
BildBild
soophie
Alltid online

Status: mamma till Tyra ღ

Inläggav Spanienflicka » 23 jan 2017, 11:20

Här är en alfabetisk lista över många coola och trevliga förslag för fornnordiska kvinnonamn : http://babynamn.sweglo.com/fornnordiska-namn-flickor/
Spanienflicka
Nykomling

Inläggav BMANKOPAVI » 22 apr 2020, 16:01

snadris skrev:Min farmor hette Eina, jag tycker det är fint, men min man är inte så förtjust. Det är nog rätt ovanligt, har inte hört någon annan som heter det.

Maja är högt på min lista med, och det passar ihop med Oliver, som vår son heter.

Kommer kanske in med fler namn senare när jag förstår vad för typ av namn ni gillar ^__^*
BMANKOPAVI
Nykomling

Inläggav BMANKOPAVI » 23 apr 2020, 00:57

BMANKOPAVI skrev:
snadris skrev:Min farmor hette Eina, jag tycker det är fint, men min man är inte så förtjust. Det är nog rätt ovanligt, har inte hört någon annan som heter det.

Maja är högt på min lista med, och det passar ihop med Oliver, Tutuapp 9Apps ShowBox som vår son heter.

Kommer kanske in med fler namn senare när jag förstår vad för typ av namn ni gillar ^__^*

Min farmor hette Eina, jag tycker det är fint, men min man är inte så förtjust. Det är nog rätt ovanligt, har inte hört någon annan som heter det.
BMANKOPAVI
Nykomling

Föregående

Återgå till Barnets namn