Ge mej tips som startar en förlossning

Klocka värkarna tillsammans med alla medlemmar här på minbebis.com!

Re: Ge mej tips som startar en förlossning

Inläggav Erikas » 04 aug 2009, 20:09

Har hört att man kan lägga ananasbitarna i saltvatten om man vill slippa kliandet i halsen och kanske även det onda på tungan. Nåt filippinarknep, men jag vet inte hur mycket salt eller under hur lång tid eller om det ens blir gott eller funkar. Bra råd av mig! haha!
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

BF: 110811

Inläggav Aurora » 04 aug 2009, 21:16

hmmm, låter som det kan påverka smaken...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav familjekär » 05 aug 2009, 12:32

Då har vi varit inne..igen...och ut kom vi utan bebis :(
Mellan kl 20 -23 hade jag 10 min mellan kraftiga sd,vi beslöt att gå o sova.
Vaknade vid 1.20 och mådde jätte illa,hade ont i ryggen och hade värkar.(när man fött barn förut blir man påmind...javisst det var sååå de kändes)
De kom med 6 min mellanrum och vi har en timmes res väg så det var bara att åka.
Halvvägs dit så la allt av :(
Inte en sd knappt....Pinsamt...
de på fl sa att det är bättre att åka en gång för mkt än föda hemma,men jag skämdes...här tar jag upp deras tid,mitt i babyboomen....
Det tråkigaste av allt var att jag inte öppnat mej något mer alls,allt var oförändrat.

Imorgon fyller min son 16 så hon väntar nog på honom,kanske skulle vi starta ett stort kalas,då borde det starta.
Bild
Bild
Bild
familjekär
Stammis

Inläggav Linanilsson » 06 aug 2009, 13:43

Läste här nu för att själv få tips... Har förvärkar som in i norden varje dag-HELA TIDEN och har förbaskat ont men har trots det provat sex (som inte hjälpte tyvärr...men det var ganska angenämt ändå :oops: ) har även varit på IKEA, ingen reaktion men jag har inte testat hallonbladste eller promenader så jag får väl ut och traska bäst det går och hoppas att NÅGOT händer. Hatar att ha så fruktansvärt ont utan att det "är på riktigt"!!
BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Linanilsson
Stammis

Inläggav TheaPhea » 06 aug 2009, 14:55

hallonbladstet fungerar bra tycker jag får kraftifa sammandragningar nu hoppas det startar snart om en vecka låter bra tycker jag.
Nihil lacrima citius arescit.
-- Inget torkar fortare än en tår.

Theo 18/8-2009
Änglabarn Marielle 30/6-08
BildMake a pregnancy ticker
Användarvisningsbild
TheaPhea
Alltid online

BF: 131214

Inläggav MadeleineP » 09 aug 2009, 15:43

Jag har gått över tiden med fem dagar nu och det känns som magen kan spricka när som helst, vill ha ut busen NU.
Var på min systers kalas igår där jag pratade med en barnmorska som rekomenderade att man ska dricka oregano the, det plus att man ska trycka hårt mellan tummen och pekfingret på båda händerna och hålla så en stund, sen upprepa det mellan varven. Tydligen ska dessa två alternativ sätta igång sammandragningar inom kort, de närmsta dagarna, sen om det funkar vet jag ej men jag ska iaf försöka.
Här näst blir det oregano the för mig :D

Mvh M
MadeleineP
Stammis

BF: 090804

Föregående

Återgå till På G till BB