Genombrottsblödning eller misfall? hjälp

Här hittar du kategoriserade frågor och svar besvarade utav minbebis och minbebis medlemmar.

Genombrottsblödning eller misfall? hjälp

Inläggav AnnaHysa » 28 mar 2020, 09:14

hej jag har haft några konstiga månader. sen januari har jag haft varken mens eller ägglossning där emot har jag haft blödningar då och då.

Den 13/3 fick jag plötsligt ägglossning eftersom vi försöker skaffa barn har jag följt noggrant med ägglossnings test.
Den 22/3 börjar jag få blödningar och tänker då att jaja de blev inget denna gången men något i mig säger att de inte stämmer.
så den 26/3 gör jag ett grav test som visar positivt 1-2 veckor. blödningarna har fortsatt och är nu som en sparsam menstarution.

i normala fall har jag kraftiga blödningar mycket mensvärk levrat blood(klumpar) slemhinnor osv. men denna mensen/ misfallet är helt annorlunda den är sparsam byter 2 bindor under dagen men främst för att känna mig "fresh". Det är blod i toan när jag sitter men de är rent och minde slemmigt inga klumpar eller levrat blod alls men ändå så pass mycket att man undrar är de missfall. jag har ont men inte mina vanliga smärtor utan lätt lätt mensverk ibland inget och ibland lite mer. summa sumarum detta är som en mild menstraution för mig utan klumpar.

Någon som varit med om liknande och varit gravid ändå torts mens liknande blödning. de finns inte mycket att läsa om genombrottsblödningar och jag tycker de står olika vid missfall över allt. någon som haft liknande eller har någon hypotes om vad som händer med min kropp? missfall eller genombrottsblödning och hur snabbt försvinner HCG vid så tidig graviditet där de knappt hunnit börja...?

snälla jag är hemskt förvirrad över detta och med 2 förlorade bebisar 2019 v22 i en sen abort och v15 i en infektion är jag inte precis lugn
AnnaHysa
Nykomling

Återgå till Forum & Synpunkter