av E Maria » 17 aug 2012, 07:55
Det finns nappar i naturgummi att köpa till life factory flaskorna som är i glas... Finns på ekokul.se. Dom e bra där, svarar snabbt på mail o frågor..
Nu har jag haft glasflaskorna i flera månader o e fortfarande lika nöjd.. Tycker dom e toppen o mycket fräschare än en plastflaska som jag fick använda till välling ett tag då vällingnapparna var tillfälligt slut hos leverantören..
Jag sorterar inte bort all plast, men flaskor o skålar försöker jag att inte ha plast..
Det kommer ju nya larm hela tiden.. Mn nya oro e gifterna i framförallt nya kläder.. Några E-ämnen som jag glömt. Men dom som hanterar kläderna o packar upp i butik har ju tydligen fått allergireaktioner..
Tidigare, när skruttan var liten, tvättade jag alla nya kläder 3 gånger innan användning, slutade med det o tvättade bara 1 gång när hon var någon månad eller 2... Men nu tänker jag börja göra så igen, många tvättar, och kläder gjorda i sverige var bättre än kläder gjorda i asien iaf... Men sjukt att man ska behöva gå o oroa sig för massa gifter överallt...