Gråter och skriker omvartannat...

Andra trimestern - gravid vecka 13-26. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 18 - sparkar" skriv den vecka du vill prata om.

Gråter och skriker omvartannat...

Inläggav Kalasbulle » 28 jan 2010, 21:02

Just nu är jag så arg så jag skulle kunna slå sönder precis vad som helst och skrika tills min hals gick i bitar.. Jag har absolut ingen som helst anledning att vara arg men är det helt enkelt, och precis ALLT stör mig. Plus att jag är så klumpig att jag lyckats krossa halva porslinet hemma på tre dagar..
Sen gråter jag så mycket så jag är så utmattad på kvällarna att jag inte kan sova. Jag var med några vänner i tisdags och vi skrattade och hade det brutalt roligt, tills jag fick lite tårar i ögonen av allt skrattande, och då PANG byttes skrattet ut till hysteriskt gråtande, och jag kunde inte sluta. Jag hade ju hur kul som helst!? Såklart så börjar alla fråga hur det var fatt med mig, men det vet väl inte jag? Jag bara gråter och gråter, jag orkar snart inte mer...
Vet att allt sånt här är SÅ individuellt, men NÄR ska det sluta? Jag orkar verkligen inte gråta längre..
Dessutom fräser jag åt folk såfort de irriterar mig, kan vara en helt främmande människa på stan som smaskar på en restaurang.. URS, vill inte!!! :shock:
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

BF: 100725

Re: Gråter och skriker omvartannat...

Inläggav Mjstiger » 28 jan 2010, 21:36

Kalasbulle, det är fullkomligt normalt mec dessa hormoner i kroppen som har något och ta hand om.

Jag har aldrig ( inte hittills ) inte fått utbrott, jag mår jättebra, 90% dem andra 10% är deppig och gråter.

Jag tror stenhårt att man kan hantera sina hormoner lindra dem iallafall. Jag vet att det är vissa kvinnor som uttnyttjar sin graviditet till sina män tex. Och många mår bra som jag kanske bättre! Och många andra får besvär som foglossning, ryggont, osv.
Jag brukar ta min mamma som ett exempel här på forumet, fött 10 syskon hon hade olika temprament för varje syskon hon fick utbrott som du med första syskonet, sen under graviditeten kunde hon hantera det för hon kände sig dum för att alla fick magont när min mamma kom i närheten.
Efter när hon "typ" såg sig själv hur hon var så skärpte hon till sig och behärskade sitt temprament. Och alla kunde bara njuta av min mammas närhet. och andra graviditeterna så var det bra till 85% resten känslig, skrattade mkt och grät.. :lol:

Mitt råd är att försök att behärska dig med dina hormonsutbrott, det är bara du själv som kan ändra det ingen annan. Jag hoppas verkligen att det funkar för dig, jag kan tänka mig att det är inte kul...

Du ska veta att under en kvinnans graviditet kan det variera med hormoner, temprament, illamående kan komma tillbaka som man brukar få från början av graviditeten. Som jag mår toppen men kan må skit, man vet aldrig..

Kraaaaam MJ
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Inläggav Kalasbulle » 28 jan 2010, 21:46

Urs, jag som har så hett temperament annars! Det är mest att jag gråter, sen att jag fräser och har mig kan jag nästan se som en fördel då det faktiskt är väldigt störande människor som förmodligen ingen annan vågar säga till, jag är bara så explosiv ibland att jag vågar fräsa ifrån... får försöka kontrollera det där, men det brukar bryta av i att jag gråter när jag försöker att inte vara så arg... inget mellanläge inte!! :shock:

Det jobbigaste med att gråta så ofta till nästan vad som helst är att jag inte har någon att hålla om.. ingen som kan trösta mig, även om det bara är en söt hund ute och jag saknar min egen vovve, eller om jag ser en film och får fnatt.. ibland undrar jag nästan hur jag ska klara av detta ensam, det är de som kommer upp när jag väl satt igång och gråta, även om jag 90% av tiden känner mig lugn över det hela. Försöker jag att "kontrollera" mitt gråtande så kan jag inte andas tillslut... :(

Du kan inte skicka hit en karl på min beställning? Gärna en som friar, och som lever med mig i alla lyckliga dagar... :oops:
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

Inläggav Mjstiger » 28 jan 2010, 23:33

Gumman*kramar om*

du är en het tjej med sprudeltemprament. 8) Då kan jag tänka mig att det är jobbigt plus att man är gravid.!

har du någon och prata med? Föräldrar, släkt? Vänner? Någon som känner dig och vet vad du går för och kan dina gränser? Eller om du känner att du vill ha en "slagpåse" och få ut alla dina känslor? Jag vet att BM har kurator som man kan prata med, menar att man behöver inte vara psykiskt sjuk eller nått för att man pratar med en utomstående. Jag brukar kalla kuratorer för slagpåsar för dem kan man skrika, prata, skratta, gråta hos utan att dem tar illa vid sig. 8)
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Inläggav Tekay » 30 jan 2010, 22:16

Låter inge kul alls...!! Jag har själv detta humör och de började för tre dagar sedan... Vaknar på toppen humör och så vänder det tväert och hela dagen blir bara fel!
Allt går dessutom ut över min pojkvän! Jag vill ha närhet och någon som tröstar och bryr sig om mig. Men då han gör det stänger jag av och stöter bort. Känner mig så dum!!!! Vet inte vad jag ska göra!!! :cry:
Det är som en ond cirkel!!!
Urss...!
Tekay
Alltid online

BF: 100807

Inläggav Kalasbulle » 30 jan 2010, 23:38

Jo absolut har jag de bästa föräldrarna och vänner som kan komma i ett rött knäppe, men bor ju själv så det är väl de som är jobbigt.. Jag tror jag ska skaffa mig en riktig slagpåse å hänga i taket haha. Rambo!

Tekay , joo man vill ha men samtidigt inte ha. När jag är hos föräldrarna är mamma jättenoga med att få hålla om mig när hon ser att jag är lessen, å så stöter jag bort henne! Men har slutat nu dock, för mår sååå mycket bättre när man får bli omhållen, även om man tjurar som ett barn i början, nästan som "kan gråta själv!". :oops:
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

Inläggav Riccardo127 » 30 jan 2010, 23:53

Det är hormonerna i kroppen som gör att man blir deppig och gråter hela tiden!

Troo mig jag var lika dan hahah men det går över!! :D
Sen så ler du bara och när du har ditt älskade barn i famnen..
då blir det glädje tårar och så kan man också vara líte deppig och gråtig
när man ammar också! Det e hormonerna! :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Tekay » 31 jan 2010, 00:22

Visst viktigt det där... Man får bita ihop och ta emot och försöka ge tillbaka så mkt man kan...

Joo jävla hormoner... urss... det är jobbigt men det jobbigaste är att se hur killen lider.... är så rädd att han ska tröttna och lämna mig... För han tror jag inte är nöjd. att han inte kan göra mig lycklig...:(
Men det handlar ju inte om det. Urss de är så svårt och jag vågar inte ens tänka mig när bebben kommer....

Det är faktiskt något jag är rädd för... All närkontakt med barnet.
jag är ingen som kramar pussar och visar fysisk kärlek... Men ska göra allt för att ändra på det. mina föräldrar var dålig på det och jag vet nu hur viktigt det är!
Tekay
Alltid online

Inläggav Riccardo127 » 31 jan 2010, 16:41

Tekay:
hahaha jaaa du killen lider..För man kan verkligen få utbrott stup i kvarten för minsta lilla! men om han verkligen älskar dig så stannar han hos dig!! Min man led :D han sa bara fuck dom där jävla hormonerna!! Han sa jag pratar inte med dig älskling..jag pratar med dom där jävla hormonerna...fan ta er jävla hormoner!!
Jag bara skratta ihjäl mig! Sen är det amningen också då är det också hormonerna som härjar.

Trooo mig när du väl har din lilla bebis så kommer du inte göra
nånting annat en att gosa och pussa på ditt barn! När den gråter så blir du alldelles till dig och försöker att lugna bebisen med vaggning...Det är Kärleeek!!
Du blir nog en underbar kärleksfull bra mamma !! :lol:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Tekay » 31 jan 2010, 17:02

Joo stackarn... Fast idag vart han nog lite glad då jag vaknade och inte mådde illa och överraskade han med extra kälek... Så hoppas glädjen håller i sig idag... :lol:

Men han har de inte lätt då det vänder tvärs hit och dit och jag är sugen på dittan och dattan, måste stanna och kissa då vi är ute och åker. Jag älskar min kille! Och vet att han älskar mig också! =)
Det här är nog en prövotid... :) Från och med nu ska vi ju leva tillsammans i resten av våra liv (förhoppningsvis) Och då kommer de komma både upp och nergångar och klarar han dessa hormoner klarar han nog mycket.. Hahaa... :)

Åhh! Jag hoppas verkligen det! Är så orolig inför den närheten. Jag som knappt kan hålla en bebis idag utan att gråta eller stelna till....

Hoppas verkligen!!!! Tack så jätte mycket för ditt svar det värmer!

Måste ta och hitta på något till min kille också... Så han får lite mer bekräftelse på att jag uppskattar honom...
Tekay
Alltid online

Nästa

Återgå till Andra trimestern
Annons: