GRAVID!!

För alla ensamstående föräldrar.

GRAVID!!

Inläggav ensam mamma » 31 aug 2009, 22:13

Hej...

fick veta för en vecka sen att jag är gravid...killen som var med i "leken" vill absolut inte ha med barnet att göra!!

är det rätt av mig att behålla det...vad ska jag säga till mitt barn om sin pappa sen?
har alltid varit emot abort,men är det rätt och sätta ett barn till världen så här???

hoppas på några råd!!!
ensam mamma
Nykomling

Re: GRAVID!!

Inläggav Mrs Faith » 31 aug 2009, 22:28

Om du själv är glad över det lilla livet inom dig och känner att du vill ta hand om det, så tycker jag att saken är avgjord. Vill du ha barnet så ska du absolut behålla det och du kommer då att galant klara av "mammajobbet".

Kram & lycka till med beslutet!
Bild

Bild
Mrs Faith
Alltid online

BF: 120723
Bor: Sävar

Inläggav Takili » 31 aug 2009, 22:46

Jag var inne i samma situation som dig i januari. Pappan vill absolut inte ha något med barnet att göra. Det har hänt mycket skit mellan oss just nu. Men jag låter det vara och fokuserar på barnet. Klarar jag av att gå igenom detta så kommer du också att göra det. Om du verkligen vill behålla barnet ska du göra det. Är du osäker, så ring MVC och prata med om och be att få prata med psykologen så kan dom hjälpa dig lite på traven. Du kommer att klara detta galant. tro på dig själv och du kommer bli en super bra mamma. Lycka till!
BildBild
Användarvisningsbild
Takili
Alltid online

BF: 090925
BIM: 090119
Status: Mamma till Emilia

Inläggav Jag » 25 sep 2009, 00:03

Samma sits som jag var i, fast jag hade tre alternativa pappor så haha.
Lillan är här frisk och kry, jag är lycklig och hon har en pappa som kommer då och då och bryr sig alldeles lagom mycket.

Jag är som du emot abort och ser inget annat att göra än att behålla en bebis om man blir gravid.

Kommer gå super bra detta!
Kramar
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Återgå till Ensamstående föräldrar