Gravid??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Gravid??

Inläggav VillBliMamma90 » 17 okt 2012, 01:04

Hej!
Jag och min pojkvän vill båda två jätte gärna bli föräldrar så vi har bestämt oss för att ge det ett försök. Den 11 sep slutade jag med mina P-piller. Fick sedan mens den 14-20 sep. Efter det har vi myst på i hoppet om att bli gravida. Den 10 okt fick jag en lite brun rosa "blödning" som sedan försvann samma dag. Dagen efter fick jag sen en vit tjock flytning som jag aldrig haft tidigare. De har sedan kommit lite då och då. Blir även yr lätt och har haft en huvudvärk som inte verkar vilja ge sig :/ mot kvällarna får jag oxå lite sura uppstötningar och mår allmänt illa av det. Kan det vara så att det tagit sig vid första försöket? När ska man göra gravtest? Någon som känner igen sig? Nu väntar bara egentligen bara på att se om mensen kommer eller ej.
Tacksam för alla svar! :)
VillBliMamma90
Alltid online

Re: Gravid??

Inläggav Beccis73 » 17 okt 2012, 09:03

Hej!

Jag hade gjort ett gravtest nu, om man räknar från din sista "riktiga" mens så har det ju nu gått 34 dagar.
Då vet du ju med säkerhet om det tagit sig på första försöket eller inte.
Lycka till!
Beccis73
Stammis

Status: Mamma till Otto!

Inläggav VillBliMamma90 » 17 okt 2012, 09:25

Gjorde ett test nu på morgonen, men det va negativt:/
VillBliMamma90
Alltid online

Inläggav Fiia » 17 okt 2012, 10:26

Hej.
Jag slute oxå med p-piller typ samtidigt som dig, hade mens 2-5 sep och nu är den 16 dagar sen :?

Jag gjorde med ett test i morse men va neg, men de va de första gången jag va gravid med, såg de först i vevka 9.

Men har din kropp ändrats mycket denna månaden?
Jag har massa "grav symtom" och känner inte igen min kropp, gått upp 3kg på 7 dagar, och då äter jag enligt lchf, brösten har blivit större, svettningar, kissar hela tiden och samma de där du skrev om illamående och huvudvärk.
Bild

Bekräftat MA 16/10-13 i vecka v12 (Foster dött 8+4)
Fiia
Alltid online

Inläggav VillBliMamma90 » 17 okt 2012, 11:08

Ojdå ! men grattis till första bebben :)
Ja man får väl bara vänta och se, om mensen inte kommer så får man göra ett test till.

Jag har aldrig varit gravid innan så jag vet inte riktigt hur saker och ting ska och inte ska kännas i kroppen.
Men som jag sa innan så har jag varit yr och haft huvudvärk, har även sprungit på toa lite oftare än vanligt och känt mig uppblåst och väääldigt gasig ! haha
En ådra har även börjat synas på vänster bröst, kan det betyda något ? Annars har jag inte känns av några ömmande bröst eller så..
VillBliMamma90
Alltid online

Inläggav Fiia » 17 okt 2012, 20:34

Men hon är 3.5 år idag :) så dax för en till snart..

Alla graviditeter är nog olika, så vet knappt heller hur det "ska" kännas. Men vet iaf att min kropp är jätte konstig just nu. Massa symptom jag aldrig känt innan.

Vissa brukar få tydliga ådror på bröst när de växer lite och mörkare vårtgådar. Men även de är ju inviuduellt.
Många brukar bli känsliga för vissa dofter och bli sugen på konstiga saker. Som jag, äter kaviar helt plötsligt.

Hoppas du får ett plus snart iaf..
Bild

Bekräftat MA 16/10-13 i vecka v12 (Foster dött 8+4)
Fiia
Alltid online

Inläggav VillBliMamma90 » 18 okt 2012, 11:25

Gud va kul! :) ja jag har läst om folk som inte alls känt några symtom, förutom att mensen aldrig kom, så visst är det olika. Men som sagt det är bara att vänta nu och hoppas på det bästa:) tack, detsamma !:)
VillBliMamma90
Alltid online

Inläggav VillBliMamma90 » 18 okt 2012, 18:03

Fick idag ett "hugg" i nedre mag delen, lite som en mensvärk men det försvann ganska fort igen.. Ingen mens än så länge.. Hade senast sex för 4 dagar sedan. Undrar vad det kan vara?
VillBliMamma90
Alltid online

Återgå till Bli gravid
Annons: