Gravid även med neg. grav test??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Gravid även med neg. grav test??

Inläggav mandreasson » 18 maj 2015, 21:04

Hej,

Jag och min man är stolta föräldrar till en underbar liten virvelvind och vill gärna utöka familjen.
Jag pluggar för tillfället och vi tänker börja efter denna termin är slut. typ augusti-september.
Vi använder bara kondom som preventivmedel.

De senaste dagarna har jag känt mig lite udda, jag har haft brun/rosa flytningar, ont i ländryggen, ömma bröst, helt utmattad och lätt irriterad, illamående efter jga har ätit samt att magen känner sig spänd. Jag tittade på min mens app och insåg att vi hade sex när jag hade ägglossning och att min mens är nån dag sen. MEN det 3 graviditets test jag har tagit är negativa =( och när jag ringt gynekologen sa hon att det är fullt normalt att kroppen skippar mensen nån månad utan att vara gravid. Jag vet jag har haft ägglossning för jag får alltid en väldigt specik ägglossningssmärta så då borde väl inte mensen bara skippa sådär???

Någon annan som har blivit gravid trots kondom eller negativa graviditetstester? (självklart hoppas jag på många ja... =P )
Vore underbart att vara gravid redan nu, kanske inte som vi har tänkt oss men vi skulle vara helt överlyckliga!
mandreasson
Nykomling

Re: Gravid även med neg. grav test??

Inläggav Neddddde » 19 maj 2015, 18:05

Thank you for good communication.
Neddddde
Nykomling

Re: Gravid även med neg. grav test??

Inläggav ocr0141 » 14 nov 2015, 11:47

jag är 9 dagar sen idag.... ingen mens, lite illamående, ömma bröst, varit trött i två veckor, gjort två gravtest och båda är negativa :(

jag har pratat med en vanlig läkare och hon sa att det kan vara för tidigt att plussa på grav. testet än :S

kondom kan spricka lite grann. kondom är ju inte heller 100% säkert.

hoppas du kommer plussa snart :) <3
ocr0141
Nykomling

Status: förlovad, sambo med en underbar man

Återgå till Bli gravid
Annons: