Gravid? Borde jag testa igen?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: Gravid? Borde jag testa igen?

Inläggav Je78 » 14 sep 2012, 06:53

TeeAnn
Jag blev faktiskt gravid när jag fortfarande åt dem. Käkat vanliga p-piller i 7år, sen fick jag byta till cerazette som jag åt i 3år. Vips så var jag helt plötsligt gravid som tyvärr sluta i mf. Fick tyvärr ett mf till sen. Men strax efter det sista mf blev jag gravid igen å nu springer det runt en glad liten kille som snart fyller 2 år. Gravid igen som förväntas komma till världen på nyårsafton :)

Hoppas du slipper illamåendet. Tröttheten går över efter några veckor. När är du beräknad till...
Grattis än en gång till det bästa som kan hända en :D
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Status: Två barns morsa :)

Inläggav TeeAnn » 14 sep 2012, 07:52

Okej.. Ja jag har ju hört att man kan bli gravid ändå.. Jag åt mina i sex år men blev inte gravid, men som sagt så gick det fort.. Fortare än jag trodde.. Och det är jag så lycklig för..

Just nu har jag riktigt ont i brösten... Men det är det värt.. Idag är den en vecka sedan jag fick veta :) tiden går sakta..

Bf är 13 maj.. Men det är svårt att veta exakt eftersom jag inte fick mensen.. Är säker på att ÄL var den 23 augusti så tror det är några dagar senare... Men jag fattar inte hur man räknar.. Enligt barnmorskan är jag i v 5 (5+3) men e jag inte i v 6 då?
TeeAnn
Alltid online

BF: 130630
Status: Lycklig blivande mamma

Inläggav Je78 » 14 sep 2012, 09:19

Det är så här att bm räknar bara fullgångna veckor, så enligt bm är du i v 5. Sen tittar man i alla graviditetskalendrar å då säger dem att är i v 6.
Tiden går sakta i början, men sen rasar den iväg och det känns som man inte hinner med riktigt :)
Va kul med en maj bebis :)
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Status: Två barns morsa :)

Inläggav TeeAnn » 23 okt 2012, 17:48

Jag fick ju mf två dagar efter att vi skrev. Men för en vecka sen plussade jag igen och nu hoppas jag verkligen lille livet stannar kvar och blir en frisk liten bebis till sommaren :) ska på VUL om två veckor. Idag är jag i v.6 (5+2) så det e fortf väldigt tidigt. Men känns mkt mer denna gång. Nu är jag hungrig hela tiden, har börjat må smått illa, och känner mer aktiviteter i magen.. Håll tummarna för mig nu!
TeeAnn
Alltid online

BF: 130630
Status: Lycklig blivande mamma

Föregående

Återgå till Min bebis föräldragrupper