Gravid efter flera missfall

Nytt försök efter missfall.

Gravid efter flera missfall

Inläggav ElleJac » 06 mar 2014, 06:17

Hej!
Jag är en av många som drabbats av missfall. Inte bara en gång, utan 4 gånger. Mitt först mf var när jag var gravid första gången för 6 år sen. Allt hade gått bra under 12 veckor och vi hade berättat för familj och flera vänner. Vi köpte hus och bytte bil... Så började jag blöda en morgon. Mf stod klart dagen efter. Världen rasade omkring mig... Men med stöd från vänner och familj tog jag mig igenom sorgen. Det var en svår tid och jag var rädd att jag aldrig skulle bli mamma. Ett halvt år senare blev jag gravid igen. Graviditeten var jobbig. Jag var rädd att mista barnet, men fick bra stöd från bm. Vul i v 8-9 visade att hjärtat slog. Vilken glädje! Då bestämde jag mig för att släppa oron. Det var inte lätt, men jag valde att försöka tro det bästa. 7 månader senare fick vi en son! Han är nu 4 1/2 år. Jag är så otroligt tacksam och glad för honom.
Vi ville få syskon snabbt, men tyvärr har det inte gått så bra. Efter knappt två år fick jag mf igen och sedan ytterligare två mf.
I december började vi utreda ev orsak och planera för ev behandling: hormonbehandling för att bli gravid och sen ev blodförtunnande så fort jag blev gravid. Vi valde att vänta med detta tills efter en längre utlandsresa...
Naturligtvis kom inte mensen när den skulle... :lol:
Tre dagar efter att vi landat här insåg jag att jag var gravid. Gjorde ett test som bekräftade det mkt tydligt. Nu är jag i v 6+4 och har därför klarat mig längre än mina sista tre mf. Symtomen är starka. Jag HOPPAS!!!
Om två veckor är jag hemma, då blir det läkarbesök. Tills dess ska jag försöka hålla fast vid alla goda tecken! Denna gång hoppas jag det ska gå.
ElleJac
Stammis

Re: Gravid efter flera missfall

Inläggav ElleJac » 03 apr 2014, 22:32

Jag har sett att det är många som läst mitt inlägg. Är det fler som är i samma situation?
Jag är nu i 12:e veckan (11+1). I måndags var vi äntligen på läkarbesk och fick se vår lilla bebis. Allt såg bra ut och plutten sprattlade för fullt. :D
Jag är otroligt glad.
ElleJac
Stammis

Inläggav PyretsMamma89 » 16 apr 2014, 10:33

Grattis Grattis!!!! :) Förstår det totala lyckan!! :D Jag och min sambo började försöka för ca två år sen, kanske inte så jätte länge om man jämför med andra som kämpar på. men när man är mitt uppe i det känns allt som en evighet.. Började med att ägglossningen inte kom igång som den skulle efter ppiller, sökte hjälp efter ett år och började på tabletter och hitan och ditan.. blev många tidiga missfall och alla var lika jobbiga :( MEN så dagen innan jag skulle fylla 24 vaknade ja på morgonen med världens kramp i magen och den var precis likadan som alla andra gångerna så gick missnöjt och tog ett test eftersom jag kände att ja det blir ett tidigt missfall igen men vad ser ja ?! ett PLUS!! och efter det har det rullat på och är nu i vecka 28 (27+1)!! ÖVERLYCKLIG :) och nu är de två åren av kämpande som ett svagt minne i bakhuvudet.. har svårt att fatta att det äntligen händer vissa dagar men ååh så spännande och vad jag längtar efter vårt Pyre!! <3
Bild

Bild
Användarvisningsbild
PyretsMamma89
Stammis

BF: 140714

Inläggav ElleJac » 28 jan 2015, 12:53

Hej igen!
Jag inser att det är hög tid för en uppdatering här.
Min graviditet har gått bra och i oktober fick vi en fantastisk liten tjej. Det var bitvis tufft både fysiskt och psykiskt. Rädslan att ngt kunde gå fel fanns med och påverkade ganska mkt.
Kampen för att få barn har varit riktigt krävande, men det har varit värt allt för oss. Vi har två fina friska barn.
Önskar er alla lycka till med er kamp! Ta hand om er när det känns svårt. Se till att ni får det stöd ni behöver från vänner, familj, barnmorska eller kurator/psykolog om det behövs. Låt inte livet stanna av helt i försöken att få barn, utan se till att ni själva och era relationer får den näring som behövs.
Önskar er alla, som delar denna kamp, att ni får det ni önskar! Kram
ElleJac
Stammis

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: