Gravid efter X

Nytt försök efter missfall.

Gravid efter X

Inläggav Pilutta » 25 okt 2011, 13:40

Nån mer här inne som är gravid igen efter ett utomkveds?
Pilutta
Nykomling

Re: Gravid efter X

Inläggav nemonemo » 25 okt 2011, 14:32

Hej, jag e det :-)
Är i vecka 11 nu. Hur langt ganget är du? När hade du ditt X? Opererade de bort nagot hos dig? Hos mig tog de vänster äggledare. Vi har försökt i 1.5 ar och nu äntligen gick det :-)
Kram
nemonemo
Stammis

Inläggav arizza » 25 okt 2011, 16:00

Jag har haft X, de tog min vänstra äggledare i aug. Jag är inte gravid än. Jag har fått två ägglossningar sedan OP. Den senaste var jag hos läkare (hade en inbokad tid just då hos gyn) de såg att jag släppte ägg från vänster :D ÄL-testet visade positivt dagen innan jag gick till gyn. Det var en fredag, på söndagen "råkade" vi ha oskydat sex och jag testade inte med ÄLtest. Jag börjar fudnera om det är något, jag har lite stickningar runt i livmodern som jag har haft vid båda min graviditeter (första slutade i missfall). Jag blir självklart glad om det är så, men helst vill jag vänta en mens till, så egentligen hoppas jag på att jag inte är gravid. Jag drömde även om plus, vilket jag gjorde vid båda förra graviditeterna och springer lite extra och kissar. Vi fullföljde inte hela sexet, för vi visste ju att det precis varit ÄL, men det kan ju bli ändå av försatsen :oops: . Vi får se till helgen om mensen kommer, faktiskt hade det varit det bästa för mitt psyke (jag har slutat jaga bebistankar och det känns skönt, men tack vare detta "slarv" så spökar de igen) men såklart kommer jag ändå försöka att bli glad.
Bild

Fick reda på MA 29/5-11 (v.8+6 troligtvis dött sedan v. 4 - 5)

Utomkved augusti 2011
Användarvisningsbild
arizza
Alltid online

Status: Hatar missfall

Inläggav Charlotte89 » 27 dec 2011, 13:13

Jag opererades för ett X i november och längtar så tills man kan försöka igen. De har verkligen varit en fruktansvärt jobbig tid efter man fick beskedet och man kommer ju ha detta som hänt i tankarna i resten av sitt liv. Men hoppas inte de dröjer för lång tid tills man kan få bli gravid igen. Vill så gärna ha barn.
Charlotte89
Stammis

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: