Gravid eller inbillning det är frågan

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Gravid eller inbillning det är frågan

Inläggav Ezereht » 20 sep 2012, 21:43

Hej!

Slutade med mina p piller för ca 1 månad sedan.
Hade då oskyddat sex med fästmannen 1 vecka senare och han kom i mig men fick lite panik och köpte dagen efter piller vilket jag ångrar nu...
Men iaf.. Jag har haft oskyddat sex sedan dess förutom en gågn då vi började utan kondom men satte på det sen.
Detta var för ca 3 veckor sen..
För 3 dagar sen när jag hade kissat kom det brun/rosa fläckar på pappret och tänkte "fan mensen".
Dock kom det bara de lilla.. ingenting mer..
Vet inte hur min mens funkarvi får väl se. riktigt men borde ha fått den nu tycker jag.
Är öm om brösten, uppsvullen om magen, stramar till i magen till och från, ont i huvudet m.m. Typiskt mens symptom men den kommer aldrig.

Köpte grav.test idag och sak testa imorgon bitti. hoppas på + men tror inte det men får väl se. Hoppas det var nidblödning jag hade
Ezereht
Nykomling

Re: Gravid eller inbillning det är frågan

Inläggav Mysmonstret » 21 sep 2012, 10:48

Min mens kom inte tillbaka förrän efter 44 dagar efter jag slutat med mina p-piller (förutom den första pillermensen). Sen blev perioden bara längre och längre, men sen efter 4 månader började den gå ner till mitt normala igen. Himla lurigt det blir med kroppen efter man slutar ta hormoner. Det är även vanligt att man får grav symtom efter ett pillerstopp, eftersom hormonerna är ur balans och får kroppen att reagera på olika sätt.
Jag blev lite konfunderad, du sa att du slutat med piller, men samtidigt verkade ni inte riktigt redo för att skaffa barn. Hoppas det blir bra för er iaf! och att ni får plusset som ni vill ha nu :)
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Återgå till Bli gravid
Annons: