Gravid eller inte?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Gravid eller inte?

Inläggav Crazyplantlady » 31 okt 2017, 11:38

Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka bli gravida, hade ÄL 24/10 och vi låg med varandra både innan och efter. Min mensen är beräknad att komma den 3/11, både idag och igår har jag känt molande värk i nedre delen av magen, det känns ungefär som mensvärk men kan det vara så att jag är gravid? Har känt mig yr och allmänt konstig i kroppen men kan jag verkligen känna något efter så kort tid?

Vill så gärna göra ett graviditetstest men det känns som att det är för tidigt? Hur hade ni gjort? Och vad tror ni?

Vill nog egentligen mest skriva av mig lite, tankarna bara snurrar runt i huvudet och jag går runt och hoppas hela tiden. Vore så tacksam för svar!
Crazyplantlady
Nykomling

Re: Gravid eller inte?

Inläggav ewwe » 31 okt 2017, 21:34

Hej!
Det är verkligen en jobbig väntan mellan äl och förhoppningsvis ingen mens. Gravidsymptom och menskänningar är så himla lika varandra så det är jättesvårt att svara på. Och jag vet det är tråkigt att vänta. Haha bra svar va :roll: nä men det finns ju tidiga testet att testa med? Å har du beräknad mens den 3/11 så ska det ju definitivt gå att testa redan. Har dock ingen egen erfarenhet av dessa test men vad jag sett på andra så verkar det skapligt tillförlitliga. Annars är det ju inget konstigt om du skulle känna nått redan, det sägs ju att ägget fäster 5-10 dagar efter äl och då börjar ju kroppen arbeta på att vara gravid eller vad man ska säga. Lycka till :D
ewwe
Stammis

Inläggav Crazyplantlady » 31 okt 2017, 21:42

Blir helt tokig av att vänta, jag och min pojkvän har bestämt oss för att testa på fredag, vill inte vara för snabb på bollen och göra ett negativt test. Hoppas så himla mycket på att jag ska vara gravid och jag försöker intala mig att det skulle vara helt otroligt om vi skulle bli gravid på första försöka bara för att inte bli allt för besviken om det inte är något!

Beställde hem tester som kom på posten idag så nu blir det ännu svårare att hålla sig till fredag! Håll tummarna för mig!

Tack för svar känns skönt att få skriva med någon om alla miljoner tankar som bara snurrar i huvudet!
Crazyplantlady
Nykomling

Inläggav ewwe » 31 okt 2017, 21:49

Ja det enda man tänker på är om man är gravid eller inte. Tänkte nu när vi försöker med barn två att det skulle vara annorlunda, men man är lika ivrig och tänker lika mkt ändå.
En evig väntan känns det som.

Hållet tummarna för dig och hoppas det tagit sig :D
ewwe
Stammis

Återgå till Bli gravid