gravid för 6 gången...

För alla ensamstående föräldrar.

gravid för 6 gången...

Inläggav Urmodern » 15 jan 2011, 18:49

Hej!
Jag har gort 1 abort för 10 år sedan i 13-14 veckan blev tvingad av mitt ex.. de va en ren mardröm! Sen fick jag ett missfall (viste inte att jag va gravid för än då) 2005 men gick bra för de va så tidigt. Sen 2008 blev jag gravid med min 2 åriga dotter strax efter en olycka jag varit med om så pallade inte abort och killen lämnade oss direkt. efter 36 timmar och med satan som barnmorska och läkare kom hon ut 2 veckor sent! Sen i sommras 2010 i juni blev jag gravid igen med en kille som inte va sympatisk för fem öre och gjorde då abort igen.. i 7:e veckan men gick inte så bra så slutade med akut skrapning utan bedövning ONT! Sen nu i nov fick jag som magsjuka fast med blod och i fel hål.. så fick åka in igen och va gravid igen.. och hade fått missfall i 9-10 veckan. Blödde massor i 2 veckor innan jag fick åka in och göra skrapning med bedövning denna gång. Blodvärdena och blodtrycket sjönk drastiskt från 140 till under 90 på blodvärdet och blodtrycket låg på 80/40 innan jag lämnade sjukhuset, bruka ha kanonvärden annars... Så träffa jag en kille mitt under allt detta och vi ha träffats i 3 månader nu och ha inte fått mens än på 60 sen fösta blödningen och tog ett grav-test förra veckan negativt och i morse blev det ett plus.. blev lite orolig för jag inte fått någon mens sen missfallet.. så nu verka jag vara gravid igen!!! Ha skyddat mig med kondom, p-piller, dage efterpiller och p-ring men blir ändå gravid.. Hur är detta möjligt.. ha haft sex helt oskyddat massor med gånger men då aldrig blivit gravid.. GALET! Men nu vill killen jag träffat att jag ska göra abort.. och jag vet inte vad min kropp klarar just nu varken psykiskt eller fysiskt.. Vill inte ha ett barn som inte båda vill ha men vill inte genomgå en till abort.. Kan de finnas risker med en till abort nu så fort efter missfall och stor blodförlust? Behöver bara ventilera lite tankar.. MVH Urmodern!
Urmodern
Nykomling

Re: gravid för 6 gången...

Inläggav grynet_å_jag » 15 jan 2011, 19:06

Oj vilken historia du har bakom dig, förstår att det måste kännas jobbigt att vara i en situation som denna! Jag vet inte alls hur kroppen/livmodern påverkas av skrapningar, tycker du ska ta ett snack med din barnmorska för att få mer info. Önskar dig all lycka!
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Re: gravid för 6 gången...

Inläggav Urmodern » 15 jan 2011, 19:41

Tack du! Jo ska ringa in på måndag morgon och be om att få göra en koll... men tankarna snurra ju rätt bra just nu :? :roll:
Urmodern
Nykomling

Återgå till Ensamstående föräldrar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=family&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()