Gravid? Hjälp med BIM efter p-piller.

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Re: Gravid? Hjälp med BIM efter p-piller.

Inläggav lillamee » 08 dec 2015, 08:50

Hej Sanditi!
Vad kul att din äl kom igång så fort!
Man räknar med att lutealfasen (fasen mellan äl och bim) är 12-16 dagar. Det skiljer sig från kvinna till kvinna, men brukar hålla sig rätt konstant - till skillnad från tiden från första mensdagen fram till nästa äl!
Nu vet du inte hur lång din lutealfas är eftersom du har ätit p-piller, men den bör vara max 16 dagar! Så har du iaf ett datum som du kan räkna som "senaste dagen för bim"!
Men du kan ju ha kortare också :)
Bra symptom har du iaf ;)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav lillamee » 08 dec 2015, 14:10

De flesta här är det, mer eller mindre! haha

Ja så tänker jag också, att om du fick utslag för äl så hoppas jag att det var det! Och att inte pillerstoppet bråkar. Det har man ju också läst om. Men jag har också läst om de som blir gravida på första försöket efter pillerstopp så det finns hopp för dig :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav lillamee » 10 dec 2015, 09:57

Ja vi försöker bli gravida, hänger i månadstrådar och temp-trådar på Vill bli med barn.
Det är där de flesta hänger ;)
Jag är med i Bim december, men kommer antagligen inte få ett positivt resultat denna månaden.
Jag mäter min temperatur varje morgon, och i morse gick den ner. För mig betyder det troligen att mensen är på gång inom ett par dagar. Jag hoppas fortfarande men det är som sagt inte särskilt troligt. Har försökt sen i maj och har haft ett missfall under året. Egentligen en MA, missed abortion, då kommer inte fostret ut direkt även fast det har slutat växa.
Ja, jag vet ju inte hur bra koll du har på alla förkortningar och så, men det klarnar väl efter ett tag ;)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav lillamee » 11 dec 2015, 17:33

Ja jag hoppas verkligen att ni har prickat på första! Det vore härligt :D
Jag fick mens, så det var som jag förutspådde.
Men skriv in dig i december så finns det andra du kan vänta tillsammans med :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Återgå till Nykomling