Gravid i v 20

Andra trimestern - gravid vecka 13-26. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 18 - sparkar" skriv den vecka du vill prata om.

Gravid i v 20

Inläggav IdaK » 21 jun 2011, 08:50

Hej! Va på rutin ultraljud i början av juni, allt såg bra ut! Skönt efteråt att allt veta att allt är bra! Barnmorskan sa att bebisen låg långt ner i moderkakan. När jag ligger på rygg tycker jag inte att det ser ut dom jag är gravid ! Sen blir jag nojjig för jag tycket jag inte känner bebisen så mycket . Väntar mitt andra barn, mitt första barn va lugn i magen då kände inte alls mycket heller i början , kände mer på slutet. Sen har jag börja fått jätte ont i ljumsken kan det vara fogglossning? Får ont kör jag går mycket på jobbet eller står? Ska sluta vara så nojjig om det skulle va nått brukar man ju börja blö!
IdaK
Stammis

Re: Gravid i v 20

Inläggav rebgra » 05 jul 2011, 11:35

Hej!
Jag är gravid i V18 och jag känner inte heller så mycket, förutom lite lätt "fladder" som dom kallar det. Du behöver nog inte vara orolig angående magen, den växer olika på alla. Jag har bara fått en liten kula än :)

Det är svårt för mig och svara om du har foglossning, men det kan vara mycket möjligt. Kontakta din barnmorska om du blir för orolig!
Bild

Bild
rebgra
Stammis

BF: 120209

Inläggav vantanstider » 05 jun 2012, 22:27

Hej man kan känna när dom vänder på sig lite smått nu ;) jag väntar mitt andra barn och min bm sa att man börjar känna mer nu i vecka 21 23 så snart kommer man se små fötter eller knän eller rumpa som bökar stökar i magen :)

mvh Lena
vantanstider
Nykomling

Inläggav Carhag21 » 10 sep 2012, 14:34

Hej!

Detta är mitt första barn, är i vecka 20.
Men jag känner nästan ingenting. Det känns som att jag inte är gravid..Missar jag någonting?
Vet ju att jag är gravid, efter flera test och ett ultraljud.
Men har pratat med en del vänner, och de kände första sparkarna runt vecka 21. Min tid kanske kommer, vill bara dubbelkolla..
Carhag21
Nykomling

Återgå till Andra trimestern
Annons: