gravid igen efter ett missfall i julas!

Väntar du en novemberbebis 2014? Välkommen att träffa andra mammor!

gravid igen efter ett missfall i julas!

Inläggav ullisullis » 06 maj 2014, 16:46

hej! är ny här men känner att jag måste få dela av mig av mina tankar!
ja som ni ser så fick jag missfall i julas 10 dagar innan julafton.
fostret hade dött redan i min mage när jag var i vecka 7+3 men kom inte ut innan vecka 9+6.
någon annan som har vart med om detta ?

jag trodde det skulle ta mig tid igen att bli gravid men i 15 feb + jag igen vilket kom som en överraskning för mig, men vi ska behålla det.

nu till mitt problem. idag är jag i 11+3 och gravid känner jag mig men hur ska jag dämpa min oro som ligger undermedvetet fram till att jag har gjort ul i vecka 18?
tänk om det är så att vi kommer dit och inte ser ett hjärta slå??
snälla hjälp mig med mina funderingar ??

sen är jag ganska ny inflyttat till arboga och skulle vara kul och få komma i kontakt med andra som i området eller köping,halsta.

tack för mig :)
ullisullis
Nykomling

Re: gravid igen efter ett missfall i julas!

Inläggav Jenny91 » 06 maj 2014, 18:56

Här får man göra ett kub-test i v. 12, vilket är ett kombinerat ultraljud och blodprov för att se om fostret har kromosomförändringar. Men jag vet att det på flera ställen inte erbjuds om man är under 35 år. Men sök upp en privat klinik och be att få göra ett ultraljud nu i vecka 12-13 eller något. :)
Det är värt pengarna!
Bild

Bild
Jenny91
Alltid online

BF: 200814

Inläggav ullisullis » 06 maj 2014, 20:18

gjort ett ul och då va ja 8+2 så ett hjärta slår och det vet vi.
jag är bara orolig att komma till rul och så ser vi inte ett hjärta slå.
många säger att om man har sätt ett hjärta slå i vecka 7-8 så är det
98% att man går hela gradiviteten men det dämpar inte min oro ändå.

kommer nog vara orolig fram tills dess tyvärr :-(
ullisullis
Nykomling

Inläggav Emmox » 16 maj 2014, 18:40

Håller tummarna för att allt ska gå bra!

Fick redan på att foster dött i v 6+2 och jag var i v 10 då (fick veta det 8 maj). Riktigt jäkla tråkigt. Vi ska försöka bli gravida nu direkt igen, och hoppas att man slipper vara orolig... Men jag kommer nog nojja länge om det går sig väl upp till v 12, kanske längre än så. Tyvärr finns det ju aldrig några garantier, då det verkar som om det kan hända vad som helst under de 12 första veckorna, men även efteråt... Det vi kan hoppas på är att den lilla som växer i dig är frisk och att allt kommer att gå bra! Lycka till!!
Bild

Bild
Emmox
Alltid online

Status: Planerar bebis

Inläggav barumdem » 20 maj 2014, 09:32

Fick ett ma i slutet av februari.... Skulle va i vecka 12 men fostret dött i 8+6. Nu är jag gravid igen i vecka 8 och inte det minsta glad mest orolig eftersom jag haft fler missfall. Jag ringde gyn här i min kommun och förklarade så jag fick en gyn tid nu 5 juni. Det va inga somhelst problem och dom lät trevliga och förstående
barumdem
Alltid online

Inläggav Emmox » 01 jun 2014, 20:25

barumdem skrev:Fick ett ma i slutet av februari.... Skulle va i vecka 12 men fostret dött i 8+6. Nu är jag gravid igen i vecka 8 och inte det minsta glad mest orolig eftersom jag haft fler missfall. Jag ringde gyn här i min kommun och förklarade så jag fick en gyn tid nu 5 juni. Det va inga somhelst problem och dom lät trevliga och förstående

Hur har det gått för er Barumdem? Hoppas allt är väl med er och bebis!
Bild

Bild
Emmox
Alltid online

Status: Planerar bebis

Återgå till Novemberbarn 2014