"gravid-mätaren" i inläggen

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Inläggav Mickizen » 12 jan 2008, 00:08

Ahaa då förstår jag de mindre avvikelserna, men inte de där det felar typ 50 dagar eller mer.
Användarvisningsbild
Mickizen
Stammis

Inläggav Mickizen » 12 jan 2008, 00:21

Ja nu hittade jag en sådan ticker som omöjligen kan stämma.
En av medlemmarna i detta forum har den och den ser ut såhär

Bild

Det måste väl ändå ha blivit fel?
Inte för att det gör mig något, men jag kan liksom inte släppa att det blir så jättefel i vissa tickers
Användarvisningsbild
Mickizen
Stammis

Inläggav RedHotWera » 12 jan 2008, 01:00

Mickizen, Hur kommer det sig att när du visar andras ticker ser de bra ut medans din egen är kort? Kan du lösa det också? :wink:
(Har du sett att vissa har tickern där avatarbilden sitter? :wink: )
Det är inte alltid så enkelt det här med tickers :)
Bild
Användarvisningsbild
RedHotWera
Alltid online

Inläggav Mickizen » 12 jan 2008, 08:54

Ja, nu har jag löst det med felaktiga datum, kunde ju som sagt inte släppa varför vissa tickers visade så in i bomben fel, typ 50 dagar eller mer.
När man på lilypie gör en ticker och bara fyller i "last menstrual period" och inte ändrar defaultvärdet i "due date" (som är satt till 15/7 2008) så räknar tydligen lilypie rätt med antalet veckor (utgångspunkten är "last menstrual period" för beräkning av veckorna om man nu fyllt i den, annars räknar den från "due date") man är gången och sen tar den "due date" när den räknar dagar kvar till BF. Det är därför det blir så fel. Det felet minskar naturligtvis ju närmare den 15/7 vi kommer, men än så länge så är felet katastrofalt stort. Lilypie har vissa felkontroller när man gör en ticker, men detta har de nog inte tänkt på.
Jag misstänkte att det var något sådant som orsakade stora fel, men jag orkade inte prova själv innan. Men nu kände jag att jag var tvungen att kolla, bara för att se om ticker mysteriet kunde lösas.

RedHotWera, min ticker är kort för att jag gjorde en "mini-ticker". Den passar jättebra i ett annat sammanhäng där den normalstora är för stor. Fast fördelen med en normalstor är att markören åker lite längre varje vecka, på min mini ser man knappt att den rört sig alls.

Här är en ticker som är lite galen, satte inget "due date" och "last menstrual" till dagens datum. Då blev det 95 dagar fel ;) Rätt antal dagar bör vara 280 och inte 185

Bild

Nästa exempel har jag satt ett "due date" till den 6/8 2008 men avsiktligt satt "last menstrual" 16 dagar för tidigt. Alltså visar dagar kvar rätt men inte veckorna.

Bild

Ja det är väl tur att man inte har viktigare saker att göra än att forska i felaktiga tickers ;) Snart har jag till en hel doktorsavhandling
Användarvisningsbild
Mickizen
Stammis

Inläggav RedHotWera » 12 jan 2008, 16:11

Mickizen, Haha ja det är väl tur att nån sätter sig in i det som du gör! :lol:
Då förstår jag varför din (och andras) är kort. Tackar.
Bild
Användarvisningsbild
RedHotWera
Alltid online

Re:

Inläggav RichardBump1 » 28 apr 2020, 09:47

Mickizen skrev:Ja det är väl tur att man inte har viktigare saker att göra än att forska i felaktiga tickers ;) Snart har jag till en hel doktorsavhandling

do my essay:
Det är ett mycket komplicerat skrivande, inser du det? Du behöver definitivt en redaktör som hjälper dig att redigera din doktorsavhandling för dig innan du skickar in den.
RichardBump1
Nykomling

Föregående

Återgå till Gravid forum