Gravid men känner inget och är orolig!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Gravid men känner inget och är orolig!

Inläggav Emsa » 08 feb 2007, 22:54

Hej allihopa!

Jag heter Emma och är ny här på sidan. Min sambo och jag har försökt bli gravida i 8 månader och nu har vi med hjälp av Pergotime, till sist lyckats.

I lördags fick vi äntligen se det efterlängtade plustecknet :D Helt underbart!!!! Jag är så lycklig att jag nästan spricker. Men.... Det är bara det att jag alldeles för bra på att tänka och oroa mig. Jag är endast i 5:e veckan så det är naturligtvis helt naturligt att inte känna något än. Jag önskar bara att jag skulle känna något så att jag mer konkret kan slappna av.

Någon som är/varit i samma situation eller som har något klokt att säga? *ler*
Emsa
Stammis

Inläggav fumlan » 08 feb 2007, 23:00

Alltså, jag kände absolut ingenting förrän magen började synas. Då kände jag att jag blev kissnödig oftare, och lite gasig! :oops: Så du behöver absolut inte oroa dig! :)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online

Inläggav Emsa » 08 feb 2007, 23:02

Åhhh jag vet att du har rätt men tanken finns ändå där! Jag önskar att jag kunde vara en sådan som inte tänkte överhuvudtaget. Men... Något ska man väl vara bra på *ler*

Är det din lilla snygging på bilden där? Jättefin!!
Bild
Emsa
Stammis

Inläggav Emsa » 08 feb 2007, 23:04

När började magen titta fram för dig då? Som alla andra, hoppas jag ju på att den börjar synas så snart som möjligt. Det vore gött!
Bild
Emsa
Stammis

Inläggav Candree » 08 feb 2007, 23:04

Allting är ju så himla individuellt, vissa mår illa, andra inte, sparkar kommer du nog inte känna förns v.16 eller så..omkring den tiden ivf.
Det enda jag kände av i början av min graviditet var lite lätt yrsel. Hade inga kräkningar, inga ömma bröst eller svullen mage... så det är ju helt olika som sagt..
Längta inte för mycket bara, för när det väl växer så gör det d med besked, och man ojjar sig mest för allting! :P
Jag blev gravid ungefär runt den här tiden förra året, och att vara nästan höggravid i mitten av sommaren var det VÄRSTA jag har varit med om... usch vad svettigt och tungt det var :P
Men det var värt det ;)
Användarvisningsbild
Candree
Alltid online

Inläggav fumlan » 08 feb 2007, 23:05

Ja, det är min lilla pärla! Tack! :)

Vad är Pergotime förresten?
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online

Inläggav Emsa » 08 feb 2007, 23:08

Jo jag kan förstå att det inte är toppen att vara höggravid mitt i sommaren. Det är bara svårt att inte längta för mycket nu bara :)

Jag är verkligen superglad och just därför ska jag försöka att inte oroa mig så mycket. Jag har faktistk kännt en skillnad (MEN jag vet inte om det beror på graviditen). Jag är nämligen helt sjukt trött ständigt och jämt. Det känns som om det är lite för tidigt för att bero på graviditeten men man kan ju alltid hoppas.

Din fina lilla flicka ser helt underbar ut!!!
Bild
Emsa
Stammis

Inläggav Stina » 08 feb 2007, 23:09

Hejsan! Försök vara glad att du slipper symtomen! :) De är inge kul o va trött, kissnödig, svettningar, hungrig, illamående eller ömma bröstvårtor!

:) Din tid kommer o snart kommer du känna dig jättegravid! *kram*
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Emsa » 08 feb 2007, 23:09

Det är hormontabletter som man äter om ägglossninen inte fungerar som den ska. Vissa äter flera tabletter och under lång tid. vi behövde dock bara en månad med dem för att få fullträff :D

Jag ska på ultraljud om två veckor för att se hur många foster det är! Det är nämligen BETYDLIGT större chans att det är tvillingar när man har ätit Pergotime. Spännande!
Bild
Emsa
Stammis

Inläggav amsan » 08 feb 2007, 23:09

Hej och grattis! Jag vet vad du menar, men du måste ge dig till tåls. När du känner de första rörelserna blir du överlycklig, det är en känsla för sig självt. I våras när jag var i tredje/fjärde månaden så fick jag yrsel och illa mående, jag blev väldigt skraj och skrämde upp mig själv med en massa tankar eftersom jag hade missfall några månader innan jag blev gravid. Och för att jag hade fyllt 40 år, jag kände inga fosterrörelser och ringde till barnmorskan och sa att jag ville att hon skulle lyssna på min mage. Jag fick komma dit men hon sa till mig at det inte var säkert att hon kunde hitta bebisen och dess hjärtljud, men det gjorde hon. Det var som att sväva på moln efter det besöket. Så jag förstår mycket väl vad du går igenom, mitt råd är: ta det lungt och tänk possitiva tankar. Kram amsan. :)
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
amsan
Alltid online

Nästa

Återgå till Gravid forum