Gravid men ledsen

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Gravid men ledsen

Inläggav elibry » 15 jul 2016, 11:59

Jag har blivit oplanerat gravid med min och min mans tredje barn. Min man vill inte ha ett till barn och jag har haft en längtan om en trea... Nu har vi alltså varit oansvariga och jag har blivit gravid.
Min man tror inte vi klarar en till ekonomiskt och han tror inte heller hans psyke klarar av det. Han har vantrivts på jobbet och vår relation har blivit lidande av det. Även våra två barn har fått en pappa med väldigt kort tålamod. Han har känt sig nere och gått till psykolog innan sommaren och han är orolig att krascha igen.
Han menar också att han vill kunna ge de barn vi har lite extra och inte behöva vända på varenda krona... Kan tillägga att vi vissa månader inte går runt på våra inkomster...

Jag å andra sidan kan hålla med honom i flera avseenden men tror att vi skulle klara det ekonomiskt men vi är tvungna att dra ner på lite saker och planera bättre...
Våra nuvarande barn är 5, 7 år gamla och klarar sig bra på egen hand och jag tror att ett tredje barn inte skulle "förvärra" något mer än att vi får gå tillbaka till nattvak och blöjor =)
Jag vill ha en liten till men vill absolut inte riskera vårt äktenskap om det faktiskt skulle bli så att han inte klarar det..

Har någon av er varit i liknande situation?
elibry
Nykomling

Re: Gravid men ledsen

Inläggav sofiefrimanrehn » 20 jul 2016, 08:55

Hej!
Har inte varit i samma sitts men med tanke på vad du skriver så kanske det inte är rätt tillfälle. Få ordning på eran relation först och se till så att ni mår bra så kanske han kan tänka sig en till. Gå ni dessutom inte runt ekonomist som det är nu så är det kanske inte lättare med en till. Jag förstår att det är jobbigt för dig som vill ha en till men är det värt det och du sen blir ensamstående ( vilket jag så karl inte hoppas händer)?

Bara en lite tanke jag hade när jag läst ditt inlägg.

Lycka till men allt hur ni än väljer att göra.
sofiefrimanrehn
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet