Gravid men ont i kejsarsnitt efter dottern!

Ska du föda eller har du fött med kejsarsnitt? Här finns en egen kategori att dela med sig och ta del av andras erfarenheter.

Gravid men ont i kejsarsnitt efter dottern!

Inläggav cornelia19 » 03 maj 2010, 17:48

Hej!

ni som är gravida igen med 2:a eller 3:e barnet. Är de någon av er som fick göra kejsarsnitt och som vid en annan graviiditet känt att de ha ömmat och gjort ont i snittet?

Jag är gravid i vecka 14+3, och jag förstår ju om de växer och så där nere men ska de verkligen ömma och göra ont vid snittet som jag fick göra på FL med min dotter.

Nån som känner igen sig?!
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online

BF: 101105
Bor: Uppsala

Re: Gravid men ont i kejsarsnitt efter dottern!

Inläggav grynet_å_jag » 03 maj 2010, 19:16

Cornelia, jag tycker du ska ringa din barnmorska i morgon och berätta att du har ont. Även om det är ovanligt så kan faktiskt det läkta såret efter kejsarsnittet "gå upp" om man har riktig otur. Nu tror jag säkert inte det är så för dig, smärtan är förmodligen normal, men det kan ju va skönt att ha kollat läget!
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav helenaeg » 03 maj 2010, 19:34

jag har ingen erfarenhet heller men jag håller med att du bör kolla upp det imorgon eller ring till sjukvårdsupplysningen som har barnmorskor som jobbar också som man kan få prata med. De kan upplysa dig om det är normalt eller inte
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav mysan30 » 03 maj 2010, 21:05

hejsan jag hade liknande med mitt sjätte barn, nr fem var akutsnitt. klagade hos min bm men hon sa att det kan vara så att det stramar i ärret när det växer. i mitt fall hade jag värk hela graviditeten och även under värkarbetet. jag fick en uterus ruptur dvs ärret sprack. bebis och jag klarade oss med mycket tur. men jag tycker att det är fel av bm och läkare att inte ta en gravid på allvar när hon har ont i gammalt snitt.

nu hoppas och tror jag inte att det är någon risk för dig nu, men om det fortsätter finns det en risk vid kraftigt värkarbete.
det är nog väldigt ovanligt att det händer tidigare.
ville inte skrämma dig nu utan bara ge lite info. lycka till och var rädd om dig :D
Bild
mysan30
Alltid online

Inläggav maria_73 » 06 maj 2010, 21:36

Jag hade också ont vid snittet när jag väntade mitt andra barn. Det var inget farligt i mitt fall, men kolla hellre en gång extra.
Användarvisningsbild
maria_73
Alltid online

Återgå till Kejsarsnitt
Annons: