Gravid? Missfall? Snälla hjälp mig!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Gravid? Missfall? Snälla hjälp mig!

Inläggav NJCM » 18 sep 2014, 17:03

Okej :( Ja då kanske du kände skillnad på vanlig mensvärk och denna process, vissa vet knappt om att de haft missfall, så det är ju olika. då fick du rätt starka utslag? när jag fick mitt "pluss" så hade jag aldrig haft så starkt rosa streck, har ju iof inte testat och vart gravid innan, men om du förstår hur jag menar, är man gravid kan man ju antingen få super starkt beroende på vart i graviditeten du befinner dig eller så får man svaga tester.
Skönt att veta att allt är bra iallafall, inget utomkvedshavande eller så. Då är din kropp på g igen, ja kan nog vara bra att vila en månad. dessutom har man ju in snitt äl 10 ggr per år, så finns ju några månader utan äl.
Jag hoppas på att clearblue kommer ge resultat denna månaden, blir inga fler TL stickor. Kram
NJCM
Stammis

Inläggav Monki11 » 19 sep 2014, 13:04

På första testet var det ett svagt plus men sedan var alla starka :(
Jaha jag trodde man alltid hade ÄL faktiskt men det är nog mycket möjligt att min kropp hoppar kommande månad iallafall :)
Ja stort lycka till med det! Hoppas för din skull :)
Monki11
Alltid online

BF: 240715
Status: Gravid med första barnet <3

Inläggav yowhanna » 05 okt 2014, 19:25

Hej!
Hur har det gått för dig monki11?
Jag har haft ganska regelbunden mens sen jag slutade med p-piller i våras. Hade min senaste mens första dag 31/8, hade ömma bröst ca en vecka efter ägglossning men sen försvann det, sen har jag mest haft en molande värk hela tiden och det har känts som att jag har massa luft/bubblig i nedre del av mage/underliv. Har varit illamående till och från och EKSTREMT sårbar, brukar vanligtvis inte gråta men nu kan jag inte kontrollera mig själv, plus att jag fått mkt finnar eller mest småknottror på hakan nedanför mungipor och i pannan. Jag tog ett grav.test 30/9 som visade negativt, blev först besviken men tänkte att jag var för tidig så jag väntade några dagar till igår då började känna riktig mensvärk och tänkte fan! Så jag gick på toaletten och det hade kommit blod, men väldigt ljusrosa/rött brukar annars vara väldigt mörkt. Under dagen kom det väldigt lite för att vara min mens och den var ljusare än vanligt men jag hade ändå mensvärk. På kvällen hade det kommit lite mer blod men idag har det varit ytterst lite. Har läst lite om att man kan få blödning fast man är gravid, men tog ett test till idag bara för att se och det var också negativt. Känner fortfarande att jag mår lite illa till och från och har inte nån speciell aptit. Är det nån som har någon erfarenhet kring detta? Jag vill ju så gärna va gravid, så jag är rädd att jag kanske bara är skengravid men samtidigt så tycker jag det är konstigt att det inte är som vanlig mens nu om det nu är så att jag inte är gravid?!
yowhanna
Nykomling

Inläggav Monki11 » 05 okt 2014, 20:04

Hej!
Vet du hur lång menscykel du brukar ha?
Det låter ju verkligen som att du är gravid men testerna säger ju emot :( väldigt konstigt!! Du kanske borde ringa till gyn eller bm och be om att få göra ett blodprov?

Jag fick mitt missfall helt bekräftat för 3 veckor sedan. Hade en blödning för 4 veckor sedan och en för 3 så vet inte exakt när det skedde.. Då fanns iallafall inga rester kvar och hcg sjönk ner till 0 på mitt sista blodprov. Alla gravid symtom försvann nästan direkt. Men det konstiga är att jag har fått tillbaka massor med symtom nu! Molvärk, trötthet, flytningar, bubblig mage, ömma bröst, hunger etc. Men det kanske är min mens som är på gång? Vågar inte ta ett gravtest men det känns nästan som att jag blev gravid igen.. Inbillar mig kanske men det känns verkligen så.. Har aldrig haft såhär innan mens men kroppen kanske blir lite konstig efter ett mf :(
Monki11
Alltid online

Inläggav yowhanna » 05 okt 2014, 20:28

Ja den brukar vara ca30dagar, men om jag räknar det jag fick nu som mens så var de 34dagar, tycker också det är konstigt, kroppen visar gravidsymptomer fast testen säger annat, man blir så förvirrad, speciellt när man läser att många har fått mens och testat negativt men varit gravid ändå.
Det kom en liten miniklump blod igår när jag var på toa och tänkte att det säkert va missfall men man blir ju så nojjig också bara för att man vill vara gravid, brukar ju inte granska min mens annars :D
Jag tror bara jag får vänta nån dag och se om blödningen slutar och isf ringa och höra, sen vill man ju helst ha svar redan igår men man får pröva och inte stressa upp sig själv på minsta lilla symptom, men jag håller verkligen tummarna!

Synd för dig med MF :( hade du ont under blödningarna som mensvärk eller kände du ingenting?
yowhanna
Nykomling

Inläggav Monki11 » 05 okt 2014, 20:40

Ja den här väntan är såååå jobbig :(
Kan ju vara så att du fått ett så pass tidigt missfall att det bara blir en liten blödning. Många får ju missfall utan att ens veta om det.

Aa jag hade ganska ont i två dagar långt ner mestadels på höger sidan. Det var mycket värre än mensvärk men jag brukar aldrig ha ont i magen vid mens.
Har ni försökt länge? :)
Monki11
Alltid online

Inläggav yowhanna » 05 okt 2014, 21:58

Ok, nej detta är första försöket, själv då?
yowhanna
Nykomling

Inläggav Monki11 » 05 okt 2014, 23:04

Vi har försökt några månader.. Eller egentligen mest tagit det som det kommer tills nu :)
Monki11
Alltid online

Inläggav Monki11 » 10 nov 2014, 22:21

Hur har det gått för dig NJCM? :D
Monki11
Alltid online

Inläggav NJCM » 18 apr 2016, 09:17

Åh ja glömde ju svara , nu så här 1,5 år efter.. vi fick en underbar liten pojke i juni-15 <3 han var helt perfekt och mådde prima, nu är han 10 månader och snart uppe på benen, och vi längtar efter syskon haha :D Hur gick det för er sedan monki11? :D
NJCM
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn