Gravid? Missfall? Snälla hjälp mig!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Gravid? Missfall? Snälla hjälp mig!

Inläggav Monki11 » 18 apr 2016, 10:04

Vad roligt att höra NJCM! Läste precis igenom denna gamla tråd och det känns som ett helt annat liv. Hade nästan glömt bort den där jobbiga väntan :wink:

Vi fick en liten pojke i Juli så alltså en månad efter er! Vi hoppas på ett syskon våren/sommaren 2017 :D

Vad kul att det fick bra för er också!
Monki11
Alltid online

BF: 240715
Status: Gravid med första barnet <3

Inläggav NJCM » 18 apr 2016, 16:01

Åh fantastisk kul att du svarade! :)
Ja helt otroligt, det känns verkligen som ett annat liv :O! Och så mysigt samtidigt att läsa igenom..
Åh vad roligt att ni också fick en liten pojk! :)
Jag har helammar tills 7 månader, och nu är han 10 mån . Men slutade nattamma 3 veckor sedan och slutade amma för 1,5 v sedan så inväntar att mensen sätter igång så vi kan sätta gång snart :D
NJCM
Stammis

Inläggav Monki11 » 18 apr 2016, 18:28

Jag helammande bara i 5,5 månad men sedan märkte vi att det inte räckte till då han ville äta konstant och avstannade i vikt :( Därför fick vi lägga till ersättning!

Jag har faktiskt haft två omgångar mens då den kom igång så fort jag slutade amma men äter för tillfället p-piller. Börjar väl bli dags att sluta med dem så det blir ännu en plutt :D

Går allt bra för er annars?
Vi fick en otroligt harmonisk och nöjd kille. Han är alltid glad och har sovit hela nätter sedan han var 2 månader, alltså inte ens ätit nattetid, så jag är verkligen utvilad! Däremot är han lite slö.. Han vill absolut inte krypa eller röra för mycket på sig haha! Sitter glad och nöjd på en filt och leker men är leksakerna för långt bort så struntar han i dem haha.. Blir 9 månader snart så är lite små-seg i utvecklingen helt enkelt haha :wink:
Monki11
Alltid online

Inläggav NJCM » 18 apr 2016, 19:48

Ah de klart men 5,5 mån är ju ändå länge och jätte bra! finns ju många som inte kan amma alls, :) men skönt tillägg finns, tycker de är vanligare att man ger tillägg än helammar idag.

Ah spännade! alla i min närhet som fått barn vid samma tidpunkt har också fått sin mens. Men så olik de där :) skönt då vet du kroppen är igång, ja då får ni sluta snart med p-pillerna ;)

Åh mysigt och skönt han är så lugn och harmonisk:)! de kommer ska du se :D
Vår pojke har ammat mycket både dagtid och nattetid. Han kryper omkring nu och är helvild :) vill ställa sig upp mot allt och försöka ta egens steg, så han kommer nog gå snart :)

så roligt att vi blev gravida nästan samtidigt ändå! :)
NJCM
Stammis

Inläggav Monki11 » 20 apr 2016, 11:56

Ja visst känns det så! Väldigt många barn får flaskan direkt på BB vilket känns lite synd på ett sätt. Men men alla får göra som de vill :)

Vad roligt det låter med lite fart! Vår kille har en gå-bil han åker runt en del i men tror den har hämmat krypandet. Iof kröp inte hans pappa heller så det ligger väl i släkten!

Ja superkul att båda lyckades! Hoppas att vi båda kan få lyckas snart igen ;) Hade gärna fått nästa om ett år från nu ungefär!
Monki11
Alltid online

Inläggav NJCM » 25 apr 2016, 15:40

Åh späntade vi kanske får följas åt ännu en gång <3 :) Vi använder inget skydd nu och slutade amma helgen efter påsk, fick kraftiga smärtor i tisdags så jag fick lägg mig på golvet och tappen var helt öppen nu tror jag hade ägglossning :) hoppas på det! Vi myste dagen innan så kanske man kan hoppas lite :) kram
NJCM
Stammis

Inläggav Monki11 » 25 apr 2016, 16:36

Åh vad spännande! Jag ska äta klart min sista p-piller karta nu. En vecka kvar. Sen får vi se vad som händer :wink: stort lycka till!
Monki11
Alltid online

Inläggav NJCM » 01 maj 2016, 18:12

Hur har de gått med p-piller stoppet? Idag plussade vi :D <3 är så lyckliga och hoppas detta ska gå vägen :D vet ej vilken vecka då jag ej haft mens sedan sep-14. :shock:
NJCM
Stammis

Inläggav Monki11 » 01 maj 2016, 19:09

Ok grattis!!!!! Vad roligt att läsa :D Du hann alltså inte ha mens mellan graviditeterna ? Häftigt! Då kan det bli bebis i slutet på 2016 alt början av 2017 för er del då!

Jag slutar faktiskt med p-piller idag och så får vi helt enkelt se vad det leder till! Drömmen är bebis under våren 2017 men vill inte hoppas på för mycket :oops:
Monki11
Alltid online

Inläggav NJCM » 01 maj 2016, 20:30

Tack Monki :D!!

Vad spännande då håller jag tummarna och tårna för er :D!
NJCM
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn