Gravid och känner mig ensam

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Gravid och känner mig ensam

Inläggav 09980998 » 19 dec 2016, 00:41

hej
Undrar om det är jag och alla hormoner som får mig att känna så här? Jag ska bli mamma igen, jag har en 5- åring från ett gammalt förhållande , trodde att tåget hade gått för ett syskon när jag för snart 2 år sedan träffade min nya kille. Vi är olika, han har aldrig vart sambo, skött sig själv och är rätt bohemisk. Jag hade ett 14 år långt förhållande med sonens pappa. Så blev jag då gravid i somras och vi hittade en lägenhet och flyttade ihop för någon månad sen. Nu är jag i v 29. Han är glad för barnet som tusan och klappar på magen å allt det där . Men det är all fysisk kontakt jag får. Sex får jag tjata mig till, han är mest trött och somnar. Jag känner mig så oattraktiv och ensam. I mitt förra förhållande kom jag alltid sist på prioriteringslistan vilket resulterade i att jag till slut fick nog och det har skadat mig, jag behöver närhet och bekräftelse men min nuvarande sambo är inte van vid att behöva anstränga sig så mkt. Dessutom har han ju blivit med bonusbarn och jag är rädd för att ställa ytterligare krav på honom, rädd att han ska dra sig undan ännu mer eller lämna oss. Men min förra relation sprack just för att jag aldrig uttryckte min egen vilja. Så vad gör jag ? Väntar ut eller säger ifrån?
09980998
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet