Gravid och kraftigt överviktig

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Gravid och kraftigt överviktig

Inläggav Mala » 22 sep 2012, 07:17

Hej här har ni en fet jäkel som är gravid med 2an (skojar inte om jag skulle behöva gå ner 40kg)
Jag har alltid varit knubbig men lider nu av fetma och skäms och vad gör jag då jo äter! Blir så arg på mig själv och besviken på den avsaknaden av självdisciplin.. Jag kör zumba, lindance 1gång var i veckan går mycket promenader men det händer inget och jag blir så ledsen för den där feta kärringen i spegeln e inte jag! Nu när man är gravid den här gången så är jag hungrig och sugen hela tiden! Förra gången spydde jag hela min graviditet men även att jag e tjock föredrar jag att må bra nu ;)

Någon mer som är en tjockis på tjocken som vill följas åt?
Mala
Alltid online

BF: 120518
Bor: Ankarsrum
Status: Melvin blir snart storebror <3

Re: Gravid och kraftigt överviktig

Inläggav daisymink » 11 okt 2013, 21:35

Ja här har du en till, dock med kanske 15kg övervikt men hade bara haft 5kg om jag inte mött denna sommaren med en massa grill, vin och annat! Kommer dock se till att äta bra denna graviditet då jag hade diabetes under förra graviditeten (vägde nästan 10kg mer i startvikt första gången). VÄGRAR att få det igen, Håller tummar och tår! Har kämpat hela året för att gå ner i vikt och så blir man gravid under tiden man har varit som sämst i både mat och träningsväg. Men det är väl bara att ta tag i det IGEN nästa år :wink:

När är du beräknad?
Användarvisningsbild
daisymink
Stammis

BF: 140623

Återgå till Kroppen & gravidkost