Gravid och studerande

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Gravid och studerande

Inläggav Dannie » 21 aug 2009, 10:19

Jenege: Härligt! Låter som du fixade det galant. Klart att det ligger mycket slit bakom. Och jag tänker också att det blir mycket plugg på kvällarna. Och så kanske barnet får vara på förskolan 8-15 eller något så att jag verkligen gör det arbete som behöver göras. Men det kommer ju att kännas jobbigt att lämna bort sitt barn. Kommer säkert vilja vara med hen hela tiden. :oops:
Klarade min mamma av att studera och vara ensamstående tvåbarnsmamma så ska nog jag klara av det. :) Jag har ju dessutom min underbara blivande pappa som stöd, mamma fick aldrig stöd av min pappa.
Nr 1: Född 2010

Nr 2: BF: 2016-04-13
Dannie
Alltid online

BF: 160413

Inläggav Fianona » 21 aug 2009, 10:47

Jag pluggar på distans på heltid, så det e ju inte riktigt samma sak, men jag har studerat hela våren och har två terminer kvar. Tänker försöka göra klart studierna helt utan uppehåll, men med distans e ju det lite lättare att göra så.
Hoppas det kommer gå bra för dig!
Fianona
Alltid online

Inläggav Kanelbullen » 21 aug 2009, 10:49

Dannie: Jag läser också till förskollärare :D

Min mamma pluggade också och var ensamstående mamma, jag verkligen beundrar henne. Så det är klart att man kan klara det, och som du säger Dannie, så kommer man få stöd och hjälp av pappan :)

Jag kan tänka mig att det är tuffare att plugga på campus jämfört med att studera distans, jag får ju hela dagarna att planera själv hur jag vill. Sedan så brukar föreläsningarna vara inspelade så jag kan se dem senare o.s.v.
Bild

Bild

Make a pregnancy ticker

Ma v 15+6 25/10 -08
Användarvisningsbild
Kanelbullen
Alltid online

Inläggav Fianona » 21 aug 2009, 10:53

Kanelbullen - Hur lång e utbildningen att bli förskollärare när man studerar på distans? Håller på att utbilda mig till barnskötare, men funderar på att senare utbilda mig till förskollärare.
Fianona
Alltid online