Gravid och studerande

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Gravid och studerande

Inläggav susanna_000 » 21 aug 2009, 17:40

Hejsan alla!
Vad bra med en sån här tråd!
Jag pluggar också och ska ha en liten i april. :) Jag har gått 2 år nu på läkarprogrammet, så jag har ju några kvar, hehe... men jag kände att jag inte ville vänta med barn tills jag gått klart alla dom åren!

Ni som ska ha i januari har det ju bra att ni förhoppningsvis hinner gå klart hela denna terminen. Men ska man ha mitt i terminen blir det ju lite knepigare, men vad bra att man verkar kunna ta uppehåll när man vill iaf! :wink: Det här året ska jag läsa en stor kurs med en stor tenta i juni, så det blir kanske lite jobbigt att hoppa av där i mars kanske och sen hoppa på ett år senare och behöva sätta sig in i allt igen för att klara den där STORA tentan... :roll: men men, det löser sig nog, ska också snacka med studievägledaren så snart jag börjar.
Kul att kunna få råd och tips här iallafall! :D
Jag tror som ni att allt löser sig om man vill!
Bild
susanna_000
Alltid online

Inläggav Dannie » 23 aug 2009, 00:02

Susanna_000: Ja, förhoppningen är att jag hinner läsa klart innan nedkomsten men samtidigt så skulle det vara lite skönt med någon veckas lugn och ro innan så jag får se hur jag gör. Kanske pausar i slutet av december, i samband med julen, för att få förbereda mig mentalt. Iaf eftersom att detta är första barnet men då blir det som för dig, precis innan den stora sluttentan... Blir nog krångel hur man än gör det.

Och så får man väl se hur man mår i graviditeten. Nu mår jag hur bra som helst men det vet man ju kan förändras... :wink:
Nr 1: Född 2010

Nr 2: BF: 2016-04-13
Dannie
Alltid online

BF: 160413

Inläggav Dannie » 24 aug 2009, 21:33

Första dagen i skolan och redan heeeelt slut! Hehe, vart ska detta sluta? :)

Dannie
Alltid online

Inläggav susanna_000 » 26 aug 2009, 21:42