Annons:

Gravid på Zanzibar

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Gravid på Zanzibar

Inläggav midnattssol » 11 feb 2014, 07:20

Hej!
Jag åt Gestrina (ersättaren efter cerazette) i fem månader innan jag slutade på grund av att jag blödde konstant. Jag slutade den 22 december, gjorde ett ägglossningstest den 11 januari (jag bara testade) som visade positivt och dagen efter också. När mensen fortfarande inte kommit den 1 februari tänkte jag att det nog bara var kroppens reaktion efter pillren men bestämde mig ändå för att göra ett gravtest. Jag blev chockad, och jätteglad, när det visade positivt! Så jag fick aldrig ens min mens innan jag +ade :)

Nu är jag alltså fortfarande bara i vecka 6 och kan knappt vänta tills det närmar sig de mer säkra veckorna, hotet om ett missfall känns läskigt. Jag bor just nu på Zanzibar tillsammans med min man som kommer ifrån Tanzania, och som väntar på sitt uppehållstillstånd till Sverige. Ni som gjort detta vet att det tar sin tid, men nu tack vare graviditeten får vårt ärende förtur! Kanske i maj-juni åker vi till Sverige om allt går som planerat. Tills dess är det jätteskönt med lite input från andra gravida från Sverige!
Bild
midnattssol
Nykomling

BF: 140925

Re: Gravid på Zanzibar

Inläggav A82 » 26 feb 2014, 22:17

Stort lycka till med uppehållstillståndet!
A82
Nykomling

Inläggav midnattssol » 01 mar 2014, 14:41

Tusen tack! Vi fick svar för en dryg vecka sen, och min man har nu äntligen fått uppehållstillstånd!! Vi åker till Sverige den 1 maj :) nu återstår bara att hitta lägenhet och liknande, nästa projekt.
Bild
midnattssol
Nykomling

BF: 140925

Inläggav annaanton » 07 apr 2014, 10:03

Grattis till barnet och till flytten (även om det låter ganska trevligt att bo på Zanzibar). :)
annaanton
Nykomling

Inläggav FridaHk » 13 apr 2014, 16:31

Grattis till uppehållstillståndet! Vet själv hur det är att vänta :)
FridaHk
Nykomling

Återgå till Nykomling
Annons: