Gravid, pappan vill inte ha det!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Gravid, pappan vill inte ha det!

Inläggav cottis » 23 apr 2010, 16:09

Jag är idag i v. 8+1....Jag och pojkvännen min hade inte direkt planerat att jag skulle bli gravid, vart bara! Oskyddade oss och sen så skedde det. Saken är att jag aldrig innan i mina 22år lyckats blivit gravid och det kändes som en otrolig gåva nu när jag blev det.

...Men det sorgliga är att pappan till barnet, känner sig inte redo att skaffa barn! Han har otåliga gånger tjatat om Abort, och det gör så ont i mig, jag tvekar mellan att behålla och ta abort !! Vet inte om jag klarar av en abort...Älskar barn och vet inte om aborten skulle få mig att känslomässigt bryta ihop, hjälp...Någon som har något gott råd??

Behövde ventilera mina tankar :roll:
Mvh/ Cottis
cottis
Nykomling

BF: 101203
Status: Förvirrad :/

Re: Gravid, pappan vill inte ha det!

Inläggav Stina » 23 apr 2010, 16:19

Välkommen hit!

Vad känner du själv?
Om pappan inte vill ha barnet, klarar du av att vara ensamstående med allt vad det innebär?
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav cottis » 23 apr 2010, 16:42

Tackar!

Jag vet varken ut eller in...Men jag vet innerst inne att skulle det vara så att jag behållde det, hur det än bli så skulle han finnas där när bebisen kom. Men är osäker och jätteförvirrad.

Jag har varit stark och mött annat i mitt liv och att ev stå där själv skulle vara säkerligen kämpigt, men något jag nog skulle klara. Men man vill ju att han också står där med en...

Men han vill följa med till Barnmorskan som är bokad nu (vi ska dit om några dagar bara och prata med henne också). Så jag tror att han ändå är lite nyfiken fast väldigt osäker, men varför skulle han bry sig och vilja följa med då?...och han älskar också barn säger han. Men känner inte att det finns tid just nu!

Någon annan med råd där ute??? :?
cottis
Nykomling

Inläggav fiffiluria » 23 apr 2010, 16:45

Det är en svår sits.
Dock så kan din kille inte bestämma om du ska göra en abort, tråkigt att han inte är med på det.
Min kille ville också att vi skulle göra abort när vi fick reda på att vi va gravida, dock så ångrade han sig rätt snart å det finns ingen så underbar pappa som han.

Du måste känna efter va du vill, kanske tillomed gå o prata med någon?
Jag önskar dig lycka till o vad du än gör, gör ingen abort om du inte vill det!!

Kramar
fiffiluria
Alltid online

Inläggav naellie » 30 apr 2010, 10:31

Hej cottis!

Jag ser att det gått ett par dagar sedan du skrev, hur har det gått?

Jag och min kille blev oplanerat gravida förra våren, han fick världens chock och sade att det var abort som gällde, han ville inte bli pappa mot sin vilja etc.

Men när han fått en vecka på sig ändrade han sig. Helt plötsligt började han säga "jamen ett barn är ju mysigt trots allt. vi har ju 9 mån (nåja) på oss att lösa det praktiska" och några dagar senare döpte han lilla embryot till Amanda för han hade bestämt sig för att det var en tjej...

Jag tror att man får ge killar lite extra tid. Som tjej känner man av graviditeten och man ställer om sig otroligt fort till att bli mamma, vi är ju skapta så...killen känner ju inte av graviditeten på det sättet.

Men sedan tror jag också att det är viktigt att man tänker på barnet. Om killen inte vill och relationen tar slut, hur blir då framtiden för barnet? Det var vad jag fick ta ställning till innan karln min hann ikapp mig mentalt :) Och mitt svar till mig själv blev: jag vill inte att mitt barn ska börja livet med två separerade föräldrar som kanske inte ens håller sams. Det gick stick i stäv med min längtan men..

Sen fick jag mf i alla fall..:(
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Stina » 01 maj 2010, 14:57

Hur gammal är din pojkvän? Killar mognar ju ibland lite senare än oss. Har ni fasta jobb båda två?
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav cottis » 02 maj 2010, 17:02

Varken jag, läkaren eller Killen min kände att det var rätt. Var alldeles för osäker när jag var på Besöket och läkaren ordinera mig hem och diskutera med karln och besluta.

I varje fall så så tar vi det som kommer. Blir en abort, känns mest korrekt ju st nu med tanke på omständigheterna. Men dock jobbigt...Så nu vet ni, om ändrade planer så skriver jag förmodligen.

Stina: Jag har, inte han. Och ska studera samtidigt i höst. Detta går nog bra trots allt!

Tack ännu en gång för diverse svar.
Good Luck till er blivande mammor!
cottis
Nykomling

Inläggav naellie » 03 maj 2010, 07:15

Lycka till och ha det så bra oavsett vad ni beslutar er för!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Återgå till Min bebis föräldragrupper