Gravid/skengravid eller ägglossnings-symtom?!

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Gravid/skengravid eller ägglossnings-symtom?!

Inläggav Sandra01 » 13 nov 2016, 10:56

Hej tjejer! :) Hoppas det är någon av er som haft samma symtom som mig!

Jag hade ägglossning den 6/10 (enligt min kalender app för mensen) och då hade jag och min sambo sex den 4e, 6e,8e oktober. Och då den 10e fick jag en lite tjockare grynig flytning, molnande värk kring livmodern/äggstockarna och hade även en bubblande känsla som har hållit i sig sedan dess men då den 12e när jag och sambon var på väg hem i bilen efter en handling så kändes det som jag skulle få magknip sedan från ingenstans högg det till i livmodern och längs högra sidan samt den högra äggstocken. (jag var gravid för 4 år sedan och då fick jag ungefär samma hugg vilket alla sa till mig var nidstick för då fick jag även en liten blödning, vill dock minnas att blödningen kom efter ett par dagar men kan minnas fel då det är så längesedan) och det hugget tog verkligen luften ur mig och höll i sig kanske 15-45sekunder bara och efter det har jag haft väldiga spänningar i nedre delen av livmodern, känner mig väldigt svullen (även när vi skulle mysa till det under dagen så hade vi lite problem för jag var så pass svullen inuti) sedan under natten hade jag lite mindre kramper, väääldigt gasig i magen, en oerhört kittlande/pirrande känsla och en liten känsla av kåthet där nere haha..

Och imorse (13/10) så fick jag två flytningar med ca två timmars mellanrum som kändes som jag kissade på mig och dom var helt vattniga, inte suuuuper mycket men så pass att jag fick byta trosor. (och detta fick jag även också med förra graviditeten, men minns inte vilken ordning allt kom i då tyvärr..)

Och jag är beräknad min mens den 20/10 så skulle jag vara gravid är jag i vecka 4+0 så är det någon här som känner igen sig? Är det en liten där inne eller spökar ens kropp för man vill så gärna? Eller så enkelt som ägglossnings-symtom..?

Kram, Sandra.
Sandra01
Nykomling

Re: Gravid/skengravid eller ägglossnings-symtom?!

Inläggav Sandra01 » 13 nov 2016, 11:05

Såklart menar jag november månad, inte oktober! Blev lite fel där :lol:
Sandra01
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet