Annons:

Gravid trots allt eller sitter allt i mitt huvud?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Gravid trots allt eller sitter allt i mitt huvud?

Inläggav AmiiAmela » 27 feb 2014, 03:20

Det är såhär att jag hade oskyddat samlag med min kille den 30december och min mens kom 7januari. Efter en vecka så började jag må illa och hade ont i bröstvårtorna och blev rädd att jag kanske var gravid trots att jag hade haft min mens så jag tog ett test och den visade negativt.

Fortsatte ta massa tester kanske 5-6 stycken fram tills min andra mens kom som var den 5 februari och alla testerna visade negativt men denna mens var lite konstig alltså jag ahde den som vanligt röd/svart kom klumpar oxo men när jag va inne på tredje dagen så stannade den upp en timme och sen kom den som vanligt igen och började rinna tänkte det kanske är normalt men var fortfarande orolig och tanken TÄNK OM satt i mitt huvud hela tiden.

Tog ett digitalt test som skulle visa även hur många veckor som det hade gått sen man vart befruktad och detta test tog jag 11februari och även på detta test så stod det inte gravid. Glömde nämna att jag äter dåligt och det började när jag väl kände att jag började må illa. Tog ett test den 17februari som även detta visade negativt, har sedan efter det varit lugn inte tänkt så mycket på denna tanke.

Känner att min tredje mens är på gång när som men har på senaste veckan märkt att när jag står upp så ser min mage så uppsvullen ut men när jag lägger mig så ser den helt normal ut, alltså det putar inte ut nån bullig liten mage som det kanske skulle gjort om jag nu vore gravid i vecka 8 +några dagar, tror detta är på grund av att min mens ska komma snart men sån som jag är så tog jag ett test 26februari och som vanligt så visade denna test negativt, tror jag håller på att bli galen med all denna tanke att "jag kanske är" i huvudet.

Men som sagt man har läst så mycket på internet att man tar in allt.
Vikten har varit likadan sen allt detta började så vad det gäller den så har den inte ändrats varken gått upp eller ner. Men kan det vara att det är för att mensen är på gång som jag fått lite mer uppsvullen mage eller inbillar jag mig bara nu att det finns något där? Jag kan dra in magen och ingenting känns konstigt och har inget illamående längre får det dock när jag väl tänker på att jag "kanske är gravid" då kommer den upp men så fort jag slutar tänka så försvinner det.

Kan jag tror ni vara gravid trots alla dessa negativa tester vilket skulle säga att jag är i vecka 8 nu eller är jag bara så rädd och inbillar mig och letar efter minsta lilla symptom för att klaga "att jag är gravid"???
AmiiAmela
Nykomling

Re: Gravid trots allt eller sitter allt i mitt huvud?

Inläggav Karlblom » 03 mar 2014, 23:19

Hej hej!

Det är nog många här inne som kan känna igen sig i dina tankar , bland annat jag!

Jag tror inte att du är gravid utan att kroppen spelar dig ett spratt. Själv gick jag hela sommaren och inbillade mig att jag var gravid.
Vilket fick mig att verkligen lära känna min kropp.. vilken vecka i månaden som jag har svullen mage och onda bröst, att jag kissar konstant veckan innan mens, att jag har ont i magen (äggstockar) vid ägglossning och veckan innan och under min mens.

Illamående var jag det med.. men jag tror det handlar om tankarna bara. Eftersom mensen kommit och testen visat negativt.
När kroppen är uppstresssad och att du äter dåligt så är det inte konstigt att mensen inte är sig lik.

Detta är vad jag tror. Men kika igen någon vecka efter din kommande mens sen kan du nog släppa det :)
Lycka till!
Bild
Karlblom
Stammis

Återgå till Gravid forum
Annons: