Gravid trots mens?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Gravid trots mens?

Inläggav Juni5543 » 26 mar 2017, 13:52

Hoppas jag kan få lite hjälp av er? igår vaknade jag och hade en liten blödning, brunaktig som varade hela dagen. Då jag hade mens förra veckan tyckte jag det var konstigt. En kompis tyckte jag skulle göra ett graviditetstest som visade positivt, gjorde ett till plus ett digitalt som visade gravid 1-2. Har även gjort ett idag med morgonurin och det visade positivt. Eftersom jag hade mens förra veckan är det verkigen möjligt att jag är gravid? Och den blödningen som började igår är jag orolig över. Jag är även kissnödig hela tiden och har som mensvärk.
Juni5543
Nykomling

Re: Gravid trots mens?

Inläggav Pylsknyte » 27 apr 2017, 15:09

Hur har det gått med detta?
Jag undrar såklart delvis av själviska skäl; har googlat som en dåre och när jag hittade denna tråd kände jag att jag faktiskt måste registrera mig och följa med i utvecklingen.
Misstänkte innan mensen att jag blivit befruktad, men så kom mensen i vanlig ordning, den 19/4, och höll i sig 4-5 dar som vanligt.
Släppte tankarna på befruktning, men fortsatte vara helt stört trött, och har haft mer huvudvärk än vanligt (och då är jag ändå en huvudvärkig person) sen dess... igår, alltså 26/4, en vecka efter mensstart, började jag känna av livmodern igen. Det hugger, svider och molvärker till och från, och igår kom även en brunaktig flytning.
Idag känns livmodern typ spänd.

Så ja. Härmed tillfogas ännu en av miljarder poster på temat "vad tror ni, kan jag vara gravid trots mens?!"

Är mer intresserad av liknande erfarenheter än av spekulationer eller självklara uppmaningar som "gör ett test" eller "vänta och se".
Vill ba bolla lite!
Pylsknyte
Nykomling

Inläggav Pylsknyte » 27 apr 2017, 15:11

... känner alltså igen mig i det du skriver TS! Och funderar på om jag kanske också ska kolla med ett test. Men vore kul att höra hur det gått för dig. :) Hoppas på bra såklart!
Pylsknyte
Nykomling

Inläggav agneeselvira » 29 apr 2017, 15:22

Har lite samma "problem" ... jag har haft gravidsymptom ända sedan ägglossningen. Men fick mens idag och ett test som visar negativt. Det verkar vara vanligt med blödningar trots graviditet så jag ska vänta och göra ett till test då jag har svårt att tro jag var skengravid i och med att jag aldrig gick och letade efter tecken utan de bara dök upp.. får se hur länge "mensen" varar och om symtomen finns kvar efteråt. Hur har det gått för er?
agneeselvira
Nykomling

Inläggav mariab1 » 25 jul 2017, 21:15

Hej,
Har inget klokt att säga tyvärr. Lycka till!
mariab1
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet