Gravid utan symptom?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Gravid utan symptom?

Inläggav Catwomen » 23 nov 2008, 13:13

Hej Foxy ska delge av mina erfarenheter.

1. är en helt utan symptom. Tagit några extra gravtest bara för att få någon form av bekräftelse att det är sant. Är nu någonstans mellan 6+2 och vecka 8
2. Vet inte när jag plussade eftersom jag aldrig fick tillbaka mensen efter jag slutat med p-piller. Men det kan ju dröja ett par dagar innan man plussar så jag håller tummarna för er.
Bild

Bild

Bild
Catwomen
Alltid online

Inläggav Askungen » 23 nov 2008, 13:28

Hej Foxy-

Vad andvände du för test?

taget från minbebis.com
"Ett test kan visa negativt även fast att du är gravid
Om du har gått över mensen och stickan ändå visar negativt kan detta bero på att din kropp fortfarande saknar HCG hormonet som gör det möjligt för stickan att visa positivt. Då kan du vänta en vecka och sedan göra om testet."

Jag fick symptom men jag kunde aldrig ana att jag var gravd.
Då jag ibland bara fick någont hugg i bröstet någon gång spc i vänster.

Sen vet jag inte men jag är väldigt åksjuk när man åker bil.
Så det var en dag jag och min sambo skulle åka till centrum, jag kännde bara nu spyr jag så vi stanna 3 gr på vägen dit (landsväg på 25minuter).
Men ingen spya. Hade heller inte ätit någon på morgonen så jag trodde det bara var en vanlig åksjuka då det blev bättre när jag fick mat eller ja haha mcdonald´s i magen :wink: .

Jag har aldrig spyt och inte mått illa *peppar peppar* (förutom på bildresan som kan varit vanlig åksjuka).

Det ända jag har nu är att jag har lite ont i brösten och är lite risig i kistan :oops: .

Och jag testade mig också 4dagar efter BIM med Clearblue och fick ett +

:D :D :D .

Hur känner du dig just nu? Är bara nyfiken att få veta :D
BildBild
Bild
Bild
Askungen
Stammis

BF: 090726

Inläggav Jag » 23 nov 2008, 13:32

Jag fivk inte heller symptom med en gång..
Det kom ett par veckor efter mitt plus och var väldigt lätt illamående sedan försvann det igen.
Plus fick jag på BIM +2, då var mitt plus jättestarkt.
Jag hade inte testat innan då jag inte trodde jag var gravid.

Tyvärr är det nog bäst att lita på testet.. Skulle det visa sig vara fel på testet så blir du ju alltid glatt överaskad!
Min mens var över fyra veckor sen i början av året. Och jag var inte gravid då. Så man behöver inte vara gravid för att mensen inte kommer.
Men man behöver inte heller ha symptom för att man är gravid.

Lycka till
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav AprilMama » 23 nov 2008, 14:09

En kompis till mig testade negativt fyra fem gånger innan hon fick ett plus med andra barnet, med första barnet hade pluset kommit snabbt, kommer inte ihåg vilken dag efter BIM det var med tror att det lätt var över en vecka iaf för henne...

Håll hoppet levande!
Användarvisningsbild
AprilMama
Alltid online

BF: 110628
Bor: Järnäs

Inläggav __Mimi__ » 23 nov 2008, 15:53

Du kan ha haft sen ägglossning denna månad och därför plussar du inte än...
Jag plussade (väldigt svagt) på BIM + 6 tror jag och mitt BF blev vid rutin-ULet framflyttat nästan två veckor. Så jag var ju inte lika långt gången som jag trott...

Det kan ju vara något sånt som hänt dig :) Vissa får ju inga direkta symptom alls så det behöver ju inte betyda varken det ena eller det andra.

Brukar du få mens på exakt samma dag? Eller kommer den lite när den vill?

Jag hoppas du är gravid, chansen finns ju absolut :P Håller tummarna!
Användarvisningsbild
__Mimi__
Alltid online

BF: 111102

Inläggav martina20 » 23 nov 2008, 16:57

hej hej jag fick reda på att jag var gravid när jag var i vecka 25..jag hade inga symtom..började få ont image så jag gick till ungdomsmottagningen och det visade sig att jag var gravid jag var då 17 år skulle bli 18 hej på dig
Bild
BildBild
martina20
Alltid online

BF: 090801

Inläggav annasara » 23 nov 2008, 18:11

Hade knappt några symtom (tror de mesta satt i huvudet och jag "gjorde" symtomen själv) och trodde inte alls att jag var gravid förren jag fick det svart på vitt. Enda symtomet före plusset, utebliven mens. Gick några dagar över BIM
:wink:
annasara
Rådgivare Minbebis

Inläggav *Längtan* » 24 nov 2008, 16:13

Vi har försökt få barn en tid och idag, på BIM /BIM+1 (har oregelbunden menscykel)så fick jag ett starkt positivt ÄL-test. Jag gjorde då ett grav.test som visade +. Men några symptom känner jag inte av förutom svullna och lite ömma bröst. Och kanske lite "ryck" nertill i magen nu som då. Förstoppning och gaser har jag men det brukar jag ha före mens också. Ska för säkerhets skull göra ett nytt grav.test om någon dag. Man tror ju knappt det är sant när man plötsligt får ett + och man inte känner av just några graviditetssymptom. Men man är väl lite chockad i början.
Bild

Bild
*Längtan*
Stammis

Inläggav Angel Star » 24 nov 2008, 17:27

Jag och min sambo försökte också lite till och från i nästan 1 år...
Jag har alltid haft oregelbunden mens som t.om hoppat över 1 mån. osv.
Jag tog ett grav.test i London på en weekend 23/10 och plussade :P
Jag hade haft känslan av att något var annorlunda med min kropp men inga direkta syptom...

Min mens brukar ha en intervall på mellan 40-45 dgr. jag testade mig efter typ 70dgr.
Det enda som jag kände var den här molvärken till och från men tänkte bara på att mensen snart skulle komma vilket den aldrig gjorde :P

Är ivec. 14 nu och har haft ytterst få symptom och komplikationer under den tiden, så jag tycker nog att du ska prova ett nytt test om ngr. dgr. igen och om inte det visar pluss, så är det bara att fortsätta i sänghalmen :wink:
När ni minst anar det, kommer det att gå vägen för er...

Lycka till!
Angel Star
Stammis

Inläggav twinky » 24 nov 2008, 19:41

Hej! Jag plussade för ca 10 dagar sedan. Jag och min kille har försökt ca 1 år utan resultat tidigare. Jag har haft mer symtom då jag inte varit gravid mot nu när jag är det. Det enda som hände var att hungern ökade (vilket den gör för mig ibland innan mensen) och mensen inte dök upp. På BIM dagen så kom mitt pluss ganska starkt. Men jag har haft oregelbunden mens så jag är inte säker på BIM dagen. Jag har fortfarande inte några större gravidsymtom annat än en extrem megahunger och är lite trött. Kram
MA v 6 - dec 2008
MA v 11 - februari 2009

Bild

Besök gärna min blogg kaptenskan.bloggagratis.se
Användarvisningsbild
twinky
Alltid online

Nästa

Återgå till Gravid forum
Annons: