Gravid v 12, blödningar

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Gravid v 12, blödningar

Inläggav Anonym1623 » 19 feb 2019, 10:18

Hej!

Är väldigt förtvivlade och vill egentligen bara skriva av mig lite och höra om det är någon som har liknande erfarenheter.

Jag har precis gått in i v 12 (11+0) och har egentligen haft små blödningar till och från under hela graviditeten än så länge. I början varade de i flera veckor i sträck med lite uppehåll.

I vecka 9 var jag inne och gjorde ett vul, allt så bra ut, hjärtat slog och hon kunde inte ge svar på varför jag blödde.

Sen var allt frid och fröjd tills för ett par veckor sedan när blödningarna kommit tillbaka och blivit mer ”oregelbundna”. Jag kan blöda 2-3 dagar i följd, ett uppehåll på någon dag och sen började det blöda en dag igen osv osv. Och så har det hållit på nu i två veckor. Det är färska blödningar och är oftast som mest på morgonen, idag hade jag även lite mörkröda klumpar i (mjuka).

Jag har pratat med barnmorska som säger att ett tickande hjärta i v 9 är bra men man kan som sagt inte garantera något, vilket jag såklart också förstår. Men att såpass ”sent” så kommer jag märka om det är missfall.

Ska tillägga att jag inte har ont, inte mer än växtvärk till och från.

Någon här ute som varit med om något likande? Eller fått missfall i v 11-12, hur var det för er?

Jag ska på tul om två veckor men känns så långt bort..jag försöker tänka att jag har haft blödningar tidigare och allt har visat sig vara bra ändå, så hoppas att allt fortsatt är bra.
Anonym1623
Nykomling

Återgå till Gravid forum
Annons: