Gravid v8 men min sambo är inte redo

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Gravid v8 men min sambo är inte redo

Inläggav pavilion18 » 15 maj 2018, 11:17

Jag är i vecka 8 och har vetat om det sedan vecka 4. Jag berättade för min sambo ett par dagar efter jag plussat när jag själv hade smält chocken. Det var alltså oplanerat. Vi har ett stabilt förhållande och bor tillsammans sedan över 1 år. Vi har jobb båda två och är väldigt bra människor lämpade för att bli föräldrar, men trotts det är min sambo absolut inte redo säger han. Han tycker att när jag berättade nyheten och att jag absolut inte kan göra abort, att jag tvingar på han ett föräldraskap. Han är arg för han itne haft något att säga till om saken och att jag gett han en pappa-roll helt ofrivilligt.

För mig var det en chock i början men jag blev fäst vid "den" väldigt fort att abort inte finns med på världskartan. Jag vet att hade jag gjort abort hade det förföljt mig varje gång jag tittar på min sambo då det skulle varit för hans skull. Vi hade ju ändå planerat barn i framtiden, hur kan det avra så hemskt att det blir några år tidigare än planerat? Jag känner mig verkligen glad nu och jag vet att allt skulle bli hur bra som helst. Vi är båda 24 när bebis kommer om allt går som det ska, så det är ingen väldigt tidig ålder heller. Jag är jätteledsen att jag inte kan dela glädjen med honom, jag försöker låta bli att prata om det för att han ska få tid att smälta det, men vet inte hur länge jag ska vänta?! Tycket det är svinjobbigt då jag verkligen vill vara glad under den här graviditeten, man går ju inte igenom många i livet... Är det dåligt av mig att jag "tvingar på" han en pappa-roll???
pavilion18
Nykomling

Re: Gravid v8 men min sambo är inte redo

Inläggav lillamee » 16 maj 2018, 11:54

Nej självklart har du inte gjort något fel, då har ni ju gjort " fel" lika mycket som har haft oskyddat sex och de flesta vet ju vad konsekvenserna av det kan bli. Så även han antar jag!
Vill du inte göra abort så gör inte det, när bebisen väl kommit så kommer den vara det bästa som hänt er <3
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Re: Gravid v8 men min sambo är inte redo

Inläggav pavilion18 » 18 maj 2018, 06:59

Tack snälla för svaret. Det behövde jag höra <3
pavilion18
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet