Annons:

Gravida långtidsförsökare

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Gravida långtidsförsökare

Inläggav Angelina_22 » 24 mar 2014, 22:22

Pxls:
Lycka till på RUL imorgon!! Det går säkert hur bra som helst, men man är ju alltid nervös innan man ska iväg på något sådant. 8) För mig har det varit tvärtom denna graviditet, var mer nojig när jag väntade Melker. Man hade väl mer tid att grubbla då antar jag. :wink: Nu är det så fullt upp med jobb och sen med att ta hand om Melker när man kommer hem, så denna graviditeten har gått väldigt snabbt känns det som.

Imorgon har jag besök hos barnmorskan, får hoppas det går bra. Har haft ett ständigt sjunkande järnvärde på samtliga besök hittills. :?

Bebisen är aktiv som bara den tycker jag, i synnerhet på kvällarna när man vill ta det lugnt och vila. :) Vet det var så förra graviditeten med... :wink:

Hoppas allt är bra med er andra! 8)
Användarvisningsbild
Angelina_22
Alltid online

Inläggav osofin » 25 mar 2014, 08:22

Pxls: lycka till på RUL idag!!! Spännande!

Angelina: hoppas att du får ordning på järnvärdet.

Vår bebis är också superaktiv. ..trots moderkaka i framvägg. Så mysigt!
Jag älskar att vara gravid. Har lite svårt art förstå varför eftersom jag har så ont och får så många krämpor. Men jag älskar det ändå! :D
Bild
Bild
Bild

Missfall dec -08 v.6, våren -09 v.5, hösten -09 v.5, mars -10 v.10, sommaren -10 v.5, nov -10 v.5, sep -12 v.6, feb -13 v.5, maj -13 v.10, okt -13 v.5
Användarvisningsbild
osofin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav pxls » 25 mar 2014, 14:11

Det gick bra idag, blev dock tillbakaflyttad 9 dagar så ska på ett till UL om 2 veckor. Om det stämmer så plussade jag på bim -6.. Jaja, får se vad som visas nästa gång :)
Bild

Bild

Utomkvedshavandeskap v.7 (6+3) juni -13
Användarvisningsbild
pxls
Alltid online

Status: Felicia 110806 ♥ Lillebror BF 140830

Inläggav osofin » 26 mar 2014, 09:37

Pxls: härligt att allt såg bra ut. Jag har plussat ganska många gånger på bim-6 så det är ju inte helt ovanligt.
Denna gång blev jag tydligen gravid samma dag som jag slutat blöda efter missfallet (7 dagar efter mf) trots att jag annars haft ÄL på dag 16! Så.... Konstiga saker händer ibland ;)
Bild
Bild
Bild

Missfall dec -08 v.6, våren -09 v.5, hösten -09 v.5, mars -10 v.10, sommaren -10 v.5, nov -10 v.5, sep -12 v.6, feb -13 v.5, maj -13 v.10, okt -13 v.5
Användarvisningsbild
osofin
Alltid online

Inläggav pxls » 26 mar 2014, 09:52

osofin: Haha, ja och här skulle tydligen vi haft sex 10 dagar innan ÄL skedde. Starka simmare sambon har måste jag säga ;) Nä jag gissar på att bebisar inte alls växer exakt lika vid 18 veckor, men vad vet jag :) Såg nu att det inte var 2 veckor utan bara 1 vecka tills nästa UL, och vem tackar nej till ett extra?

Kommer dock vara stenhård och begära extra kontroll i slutet av graviditeten om dom håller fast vid de nya BF datumet. Fast vem vet, kanske inte alls går över lika mycket denna gång som med Felicia :)
Bild

Bild

Användarvisningsbild
pxls
Alltid online

Inläggav osofin » 26 mar 2014, 12:37

Pxls: jag undrar fortfarande ibland om det inte är syskonförsöket (FET) som aldrig blev missfall.... Hade ju kunnat vara så om jag inte fått 3 tidiga vul. Men så tidigt är det ju stor skillnad på storleken.
Nej. Jag hade tydligen tidig ÄL efter missfallet denna gång.

Är ju inte ovanligt att bli flyttad upp till 2 veckor fram och tillbaka. De flesta sjukhus gör ingen extrakoll om det inte är mer än 2v om jag fattat det rätt. Men vad skönt att du får komma tillbaka! Och stå på dig om du känner att det behövs, så att du kan känna dig lugn....

Huuu vad jag mår illa nu. Och är trött! Tack och lov för sjukskrivningen! Får sova på dagen och kan sitta gamlas lugnt om dagarna. Nu är det 101 dagar till bf. Snart tvåsiffrigt ;)
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
osofin
Alltid online

Inläggav pxls » 26 mar 2014, 13:13

osofin: Ja om man ändå kunde ha facit i handen ibland och få veta exakt hur saker och ting blev till, haha. Dom har en regel/rutin här att om det visar sig att man är under 18 veckor får man komma tillbaka för att kunna se hjärtat bättre. Jag blev flyttad till 17+2, och fastän dom såg allt jättetydligt så ska jag tillbaka ändå "bara för att", men som sagt så är jag tacksam för varje chans vi får att se den lille!

Vi frågade om könet igår förresten, men bebisen hade navelsträngen mellan benen och dessutom benen i kors, bestämd liten dam/herre det där! :) Får se om dom ser nåt till veckan, annars kan jag faktiskt leva med att inte veta. Så kände jag absolut inte med Felicia, då fick jag nästan panik när dom inte såg könet först.

Jag har blivit riktigt trött nu senaste veckorna. Behöver lägga mig mitt på dagen och vila, och tur att jag studerar helt på distans så det är möjligt :)
Bild

Bild

Användarvisningsbild
pxls
Alltid online

Inläggav pxls » 03 apr 2014, 08:54

Igår var vi på ultraljud igen. Bebisen hade växt som den skulle och allt såg jättebra ut! Först var barnmorskan lite osäker då hon tyckte magsäcken såg lite liten ut den här gången också, så hon hämtade en kollega som skulle kolla också och precis då sväljer bebisen en massa så magsäcken blir stor, och i samma veva frågade hon om vi ville veta könet. Så hon frös bilden och pekade på något som absolut inte gick att missa; Vi ska få en liten pojke! En lillebror!! Man blir ju lycklig oavsett könet, men jag hoppades lite på att det skulle vara en pojke :) Storasyster är överlycklig, hon har berättat för oss att det är en pojke sen första dagen hon fick veta. Tokungen hade rätt ;)
Bild

Bild

Användarvisningsbild
pxls
Alltid online

Inläggav osofin » 03 apr 2014, 12:29

Pxls: grattis!! Vad roligt. Och vad härligt att allt såg bra ut!
I tisdags åkte jag in till sjukhuset. Bebis hade inte alls rört sig som vanligt de senaste 3 dagarna och jag började bli riktigt orolig. Men allt såg bra ut. Och på kvällen och igår tog bebis igen lugnet med råge ;)
Så nu är jag nöjd.
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
osofin
Alltid online

Inläggav pxls » 08 maj 2014, 06:26

Hur går det för alla preggos här? Nu är det väl väldigt nära för några? :D

Här har vi hunnit in i v.24 (eller 26 om man ska gå efter de första ultraljuden..). Var hos BM i måndags och mina värden såg bra ut, lillebrors hjärta slog 144 slag/min :) Det är en riktig liten karatebebis jag har i magen, han är så otroligt aktiv om dagarna att jag ibland måste gå upp och gå runt för att det blir jobbigt när han sparkar som mest. Han sparkade även när BM skulle lyssna så hela dopplern åkte upp och ner, haha!

Iaf, jag blev ju bakåtflyttad 9 dagar vilket jag inte riktigt kan "köpa" eftersom två VUL (v.6 & 9) innan har visat att sista mens stämmer. När jag mätte magen i måndags låg jag ÖVER den översta kurvan. I samma vecka med Felicia låg jag lite över medelkurvan, och då vägde jag 10kg mer dessutom.

Så ja, jag vet inte jag. Får väl hoppas på ett TUL längre fram och slippa gå över tiden allt för mycket :)
Bild

Bild

Användarvisningsbild
pxls
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid forum
Annons: