Gravida tjejer under 20?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Gravida tjejer under 20?

Inläggav Ziiah » 01 aug 2012, 23:16

HEJ!

Jag är 16 just nu, har inte plussat på något test än, men kände ändå för att starta den här tråden för att unga blivande mammor ska kunna stötta varandra genom allt.

De flesta "symptomen" tyder på att jag är gravid.

Jag har symptom som lätt illamående, humörsvängningar(som fan), fet hy, ömma bröst till och från, ont i nedre delen av magen då och då, även ont i muskler och leder(hör antagligen inte hit), MÅSTE kissa ofta(när jag väl är kissnödig, så är det riktigt illa, svårt att ta sig till toaletten trots att man egentligen inte har något att kissa ut), flytningar, luktar när jag kissar, svettas sjukt mycket, känner mig ofta helt slut av att bara göra en liten sak, vill sova! Jämt.

Sen har mensen varit borta i över 50 dagar också :wink: Men när jag testade 20 juli vart det negativt. Så jag vet inte vad som händer med kroppen, jag känner fortfarande av det. Har inte fått någon blödning alls.

Frågor till er:
Vet du säkert att du är gravid, när och hur fick du reda på det?
Hur långt gången är du?
Var det planerat alls?
Dina känslor om det?
Någon annan som kommenterat det eller haft åsikter? Vad isf?
Mer om mitt liv som ung och gravid?
Kolla bloggen--->http://skengraviditet.blogg.se
BildMake a pregnancy ticker
Användarvisningsbild
Ziiah
Stammis

Status: Förlovad, gravid med första barnet

Re: Gravida tjejer under 20?

Inläggav Ziiah » 01 aug 2012, 23:25

Är jag gravid så går jag troligen in på v.9 när som helst. Har dock inte fått det bekräftat än.
Mer om mitt liv som ung och gravid?
Kolla bloggen--->http://skengraviditet.blogg.se
BildMake a pregnancy ticker
Användarvisningsbild
Ziiah
Stammis

Status: Förlovad, gravid med första barnet

Re: Gravida tjejer under 20?

Inläggav Victoria92 » 31 aug 2012, 16:58

Antar att du fortfarande inte fått ett + ?

Dina symptom du har, kan mycket väl vara hormoner som spökar då du är ung. Vet att när jag va yngre så spökade mina och jag va väl ungefär i din ålder då. Gjorde även de när jag va 17-18 år också. Nu har dom lugnat sig betydligt men o andra sidan är jag 20 nu så är ju inte tonåring. (blev de i år).

Men har du inte fått ett plus när det gått så mycket som 50 dagar sedan senaste mensen och om du har regelbunden så hoppade den nog bara över pga stress eller något. Inte ovanligt även för "äldre" personer.

Mitt tips är att prova en gång till om din mens inte kommit igång. Visar även de negativt så hör av dig till bm och fråga.

Har du p-piller eller p-stav eller liknande så kan mensen även försvinna pga detta. Dock så borde den som gav dig de ha talat om detta för dig isåfall.
Bild

Bild

Bild

MF: 1/9-12
Victoria92
Nykomling

BIM: 310812

Återgå till Gravid forum
Annons: