Annons:

Graviditetstecken?

Samlevnad innan, under och efter graviditeten!

Graviditetstecken?

Inläggav Rebeckah » 21 mar 2012, 18:19

Vet inte riktigt om tråden ligger rätt men hoppas de.. :)
Kan börja med att säga att jag är väldigt ung, kanske märks i min text men hoppas jag får ett bra svar ändå :wink:

Vad hade ni som varit/är gravida för graviditetstecken i början av eran graviditet?
Jag har på känn att jag kan vara gravid, min mage har varit svullen ett par veckor och det märker jag väldigt tydligt då jag är väldigt smal annars, jag har ont i "mitten" av magen, jag har väldigt ont i ryggen, dock har jag haft problem med ryggen tidigare och är därför osäker på om det är något tecken på att man är gravid så tidigt? Jag äter mer än vanligt och har näst intill genomskinliga ganska tunna flytningar.. Men hur mycket av det här märker man egentligen redan dom första veckorna?

Jag vet självklart att jag inte kan få svar på om jag är gravid utan att testa mig, men jag vill bara veta vad Ni har haft för tecken och jag ska självklart göra ett graviditetstest om min mens inte dyker upp :)
Rebeckah
Nykomling

Re: Graviditetstecken?

Inläggav syster_E » 21 mar 2012, 19:07

Jag fick molvärk/mensvärk ca en vecka innan den beräknade icke-mensen, vilket jag aldrig brukar ha. Det var kanske det tecknet som var det tydligaste för mig. Brösten blev även ömma, fast jag kan inte säga att de var mer ömma än vad de brukar vara vid mensen.

Sen så var det ju den där känslan. På något sätt så visste jag bara att jag var gravid. Kan inte förklara hur bara. Så två dagar efter BIM så tog jag ett test, som visade positivt.

Det kanske var så mycket till hjälp, men det var det som jag märkte innan testet iaf :)
Lycka till nu!
syster_E
Stammis

Status: Lycklig mamma

Inläggav BeeBii » 21 mar 2012, 19:58

Jag mådde illa förra graviditeten och även nu, startade direkt på BIM/testdag förra veckan!
Nu har jag: mer illamående, ömma nästan smärtande bröst, svullen mage ff efter jag ätit, huvudvärk och trött till och från!
Hade en känsla av att jag var gravid men har försökt flera månader utan resultat så vågade inte hoppas före testet!
Lycka till!! :-D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121118
BIM: 120310
Status: Mamma till 2 <3 <3

Inläggav waleed333 » 28 feb 2015, 07:59

Men gynekologen sa inte hur länge jag skulle vänta med samlag! Idag har jag väldigt lite bruna flytningar efter aborten och det är knappt märkbart i bindan, och jag och min partner längtar oerhört efter att ha sex igen! Tiden går fruktansvärt långsamt känner vi. Ni som kanske har genomgått en abort, vad sa era barnsmorskor/gynekologer om samlag? Fungerar det med kondom?
waleed333
Nykomling

Återgå till Sex & Samlevnad
Annons: