Annons:

Graviditetstecken?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Graviditetstecken?

Inläggav fanniebebis » 23 mar 2017, 17:38

Hej!
Tänkte höra här om någon har blivit sjukt trött (sover hela dagarna), tappat matlusten, ändrad i humöret och har ont i nedre delen av magen innan ni plussat? Ska ha mensen på onsdag (om 6 dagar).
Är detta graviditetstecken eller är det något annat?
Hade oskyddat sex på ägglossningsdagen så jag hoppas att jag plussar snart!! :roll:
fanniebebis
Nykomling

Re: Graviditetstecken?

Inläggav Saglag01 » 28 mar 2017, 00:06

Jag hade ungefär de symptomen du beskriver, fast fick även som ''värmevallningar'' på bussen en morgon från ingenstans och det kändes som riktigt stark smärta i livmodern.. typ som man brukar ha innan mensen fast värre och mer ''svullen känsla''. Hade också en metall smak i munnen, trodde att jag blödde från tandköttet hela tiden p.g.a smaken som jag inte förstod mig på :lol:
Jag fick mina första symptom ca 2-3 veckor efter befruktningen och idag är jag gravid i åttonde månaden (V.31+0) :)
Lycka till! Håller tummarna :)
Saglag01
Nykomling

Inläggav Swess » 17 apr 2017, 09:26

Det låter som exakta tecken på graviditet! Hoppas du plussar. :)
Swess
Nykomling

Inläggav Ryden91 » 27 nov 2017, 22:18

Inte trött därimot men jag har haft ont vid livmodern idag hade sex igår och tidigare de senaste veckorna svårt och säga vad de kan exakt vara
Ryden91
Nykomling

Inläggav evvetommie » 15 mar 2018, 12:02

jag är nyfiken som bara den! hade senaste mensen i mitten på januari ( 20de) inte haft den sedan dess... har gjort 2 gravtest hemma, ett visade positivt och ett negativt men gjorde ett på vårdcentralen som också visade negativt! Min mens var beräknad den 11de mars men nu är den 4 dagar sen och för ca 3 veckor sedan så började jag få morgon illamående, kissar ständigt, uppsvälld, börjat äta mer och mer och även så svimmar jag 2-3ggr i veckan.. jag vet inte vad jag ska tro?

är jag gravid eller inte? Man blir ju så fruktansvärt osäker när de visar så olika..

Någon som varit med om samma sak? behöver någon att prata med om detta...

Mvh En nervös tjej på snart 21år
evvetommie
Nykomling

Inläggav Nicki1990 » 16 mar 2018, 11:24

Jag var precis i samma situation som dig nyligen :P Men jag var med orolig.. Köpte ett Graviditetstest och fick svar ganska snabbt & det var precis som jag misstänkte. Jag var gravid!!

Kan varmt rekommendera att göra samma sak så slipper man tänka för mycket eller undra.

Detta testet använde jag mig utav https://www.provsvaret.se/produkt/graviditetstest/

Lycka till <33
Nicki1990
Nykomling

Inläggav Elinref » 22 okt 2018, 14:49

Hej! Har bim troligtvis om 5 dagar, min mens e oregelbunden så är lite osäker. Tog ett test imorse med morgonrutiner o tyckte att jg såg ett svagt streck. Testade senare på dagen med clearblue digital o där fick jag inte gravid . Har kramper i nedre delen av magen sen en tre dagar tillbaka och är väldigt bubblig i magen. Får annars bara kramper på menstruationens första dag. Vad tror ni? Men inbillar mig säkert .
Bilagor
B17A5688-DA83-4A52-BCAD-3945E2555DB2.jpeg
(81 KiB) Inte nerladdad än
Elinref
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn
Annons: