Jag och min sambo är så hiiiimla sugna på att skaffa barn, eller jag är väl mest sugen men han är helt mogen för det han också och pratar ofta om barn. Jag är 23 och han är 25.
Han har ett fast jobb och får ut cirka 19 000 efter skatt, jag jobbar 40% vilket innebär att min SGI kommer att grunda sig på de 40% om jag inte får något annat innan det är aktuellt, alltså nästan lika lite som lägstanivån. Vi är båda färdigutbildade men jag har som sagt inte hunnit få något fast jobb... Vi kommer alltså att få cirka 23 000 med barnbidraget om jag tar ut 3 dagars FP i veckan. Vi har just köpt hus som kommer att kosta oss cirka 6 000 kronor i månaden i fasta utgifter. Vi har 2 bilar och CSN lån att betala tillbaka på.
Ni som har barn, kommer vår ekonomi att hålla? Hade ni skaffat barn i vår situation? Jag vet att jag borde vänta tills jag får ett heltidsjobb men det kommer jag förmodligen inte få än på ett tag då det är brist på jobb i det jag utbildat mig till och jag längtar såååå efter barn redan nu.