Annons:

Håltagning på bebis

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Håltagning på bebis

Inläggav Riccardo127 » 01 mar 2012, 20:12

Vart kan man ta hål i öronen på bebis i Stockholm?
Det ska vara ett ställe som rekommenderas! :!:

Dem som har tagit hål i öronen på bebis, hur gamla var dem då när dem tog hål? :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Re: Håltagning på bebis

Inläggav Mysmonstret » 01 mar 2012, 20:16

Ursäkta, men är detta ett seriöst inlägg? Att pierca sin bebis, som inte har något att säga till om, och som bara ger smärta för h*n?
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav Vitlilja » 01 mar 2012, 20:20

GGAAAAAHHHHH! jepp, jag får moralpanik här! Men jag tänker inte predika, tänker bara fråga, VARFÖR?
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav Riccardo127 » 01 mar 2012, 20:22

Mysmonstret skrev:Ursäkta, men är detta ett seriöst inlägg? Att pierca sin bebis, som inte har något att säga till om, och som bara ger smärta för h*n?

Jag bad inte om din åsikt !! Vad menar du med percing att man tar en nål och sticker den i örat på bebisen elr som den skadade isabel adian gjorde. Nej tyvärr! Det finns ett snabbare och smärtfri sätt att ta hål i örat på barn elr bebis. som sagt jag bad inte om vad du tycker utan VART man kan göra det. DU kanske ska läsa inlägget igen.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Riccardo127 » 01 mar 2012, 20:26

Vitlilja skrev:GGAAAAAHHHHH! jepp, jag får moralpanik här! Men jag tänker inte predika, tänker bara fråga, VARFÖR?

Som sagt det här inlägget handlar inte om era åsikter utan enbart information från folk som vet ett bra ställe som själva har gjort det på sina barn. I spanien så tar man hål på flickorna när dem är på BB. Så jag behöver inte förklara varför jag vill göra det.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Mysmonstret » 01 mar 2012, 20:30

Skulle du kunna skicka en länk på metoden du sa som var smärtfri. Skulle vilja läsa om det.
Nej det var inte vad du sökte efter, men precis som en del tycker att håltagning på småbarn är OK, så är det en del som inte tycker det. Blev väldigt paff. Som "motståndare" till håltagning så ser jag ju bara Isabel Adrian i mitt huvud. Så skicka gärna en länk till den där metoden.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav Riccardo127 » 01 mar 2012, 20:39

Mysmonstret skrev:Skulle du kunna skicka en länk på metoden du sa som var smärtfri. Skulle vilja läsa om det.
Nej det var inte vad du sökte efter, men precis som en del tycker att håltagning på småbarn är OK, så är det en del som inte tycker det. Blev väldigt paff. Som "motståndare" till håltagning så ser jag ju bara Isabel Adrian i mitt huvud. Så skicka gärna en länk till den där metoden.

Haha du måste driva med mig. Och vem är du?! som jag ska skicka en länk till? Jag ska inte skicka ett skit till dig. Som sagt du kan vara motståndare hur mkt du vill för du svarar på ett inlägg som inte har med ditt svar att göra. Som sagt det finns andra sätt. Det gör ondare ju äldre man är och man får mindre infektioner pga barnet inte pillar där när dem är bebisar. Jag har inte bett om din åsikt så håll dina åsikter till dem som frågar efter dem tack.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Mysmonstret » 01 mar 2012, 20:46

Vem jag är? Jag är en person som ville veta lite mer om metoden eftersom jag inte känner till den, men som du gör. Jag ska inte lägga mig i mer här, det är tydligt att du inte ens vill argumentera för din sak, vilket jag var ute efter. Hoppas du får svar iaf, så det görs på ett professionellt ställe.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav Vitlilja » 01 mar 2012, 20:49

Riccardo127 skrev:
Vitlilja skrev:GGAAAAAHHHHH! jepp, jag får moralpanik här! Men jag tänker inte predika, tänker bara fråga, VARFÖR?

Som sagt det här inlägget handlar inte om era åsikter utan enbart information från folk som vet ett bra ställe som själva har gjort det på sina barn. I spanien så tar man hål på flickorna när dem är på BB. Så jag behöver inte förklara varför jag vill göra det.

Just därför skriver jag inte min åsikt i det hela, jag vill bara veta varför. Jag misstänker dock att det kan vara svårt att hitta ett rekommenderat ställe då(vad jag har fattat det som) det inte uppfattas som etiskt rätt i Sverige att ta hål i öronen på riktigt små barn. Bara för att de gör det i Spanien betyder det inte att det anses vara ok i Sverige.

Och du får vara beredd på att få mothugg om du frågar om en sådan här sak på ett öppet forum. Om du inte vill höra folks åsikter om ett så känsligt ämne kan du söka efter ett bra ställe på annat vis.
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav Beca » 01 mar 2012, 20:50

Jag vet att man i många länder gör det på väldigt små bebisar.
Fick själv det innan jag hade fyllt 1, men det har istället gjort att jag nu har fobi mot alla slags piercingar...
men sak samma..

Jag har inget ställe att rekomendera, men jag vet att de flesta hårsalonger gör det, du kan ju alltid söka på google efter nått ställe nära dig, och även kolla omdömen.
Användarvisningsbild
Beca
Stammis

Nästa

Återgå till Barn 0-2 år

Annons: